Bloodshot (2020)

Actie / Drama

geregisseerd door Dave Wilson
met Vin Diesel, Toby Kebbell en Eiza González

Beveiligingsbedrijf Rising Spirit Technologies weet met nanotechnologie een overleden soldaat, Ray Garrison genaamd, terug tot leven te wekken. De transfusie heeft van hem een moordmachine gemaakt die niet te stuiten is, uitgerust met verbeterde vermogens, zoals genezing, snelheid en verdraagzaamheid. Ray probeert vervolgens te achterhalen wie hem dit aangedaan heeft en zint op wraak.

• Vanaf 12 maart in de bioscoop

Vanaf 12 maart 2020 in de bioscoop in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van MovieHolic
Net de trailer bekeken en het ziet er veelbelovend uit, wel ietwat cliché.

BLOODSHOT - Official Trailer (HD) - YouTube

avatar van Q Jones
Ziet er gaaf uit

Er zijn al meerdere van dit soort films geweest, maar deze had wel de beste special effects en actie-scenes.

avatar van Shinobi
"Something doesn't feel right."

Blijkbaar is dit een poging om een nieuw universum te creëren, maar dan moet je wel beter voor de dag komen dan dit misbaksel.

Rouwdouwer Vin Diesel komt hier opdraven als een soldaat die na zijn dood weer tot leven is gewekt, alleen is zijn lichaam dusdanig gemodificeerd dat hij zowat onverwoestbaar is. Met zijn nieuwe krachten gaat hij op zoek naar de moordenaar van zijn vrouw. Het is een aardige opzet die vervolgens helemaal om zeep wordt geholpen.

Als kijker weet je eigenlijk al gauw hoe de vork in de steel zit, waardoor het verrassingselement wegvalt. Toch vindt men het nodig om je eindeloos van allerlei uitleg te voorzien. Het gevolg is een voorspelbaar gebeuren gevuld met de nodige clichés; het ironische is dat de film dit zelf ook aanhaalt. De bijfiguren zijn te verwaarlozen en de humor werkt al helemaal niet, hoewel het geen straf is om Eiza González te zien.

Het gevoel van enige noodzaak ontbreekt, omdat deze superheld elk gevaar met het grootste gemak overwint. Derhalve wordt 'Bloodshot' nooit echt spannend. Niet dat de actiescènes indruk maken, gezien deze erg chaotisch in beeld worden gebracht middels snelle cuts en een shaky cam. En dan heb je nog eens te maken met het verveelde hoofd van Diesel, zucht.

Al met al een nietszeggende actiefilm die by the numbers is gemaakt. Je mist hier werkelijk niets aan.

1,5 Sterren.

avatar van Graaf Machine
Stomme film, maar wel lekker om te zien. Verhaal was compleet waanzin dus maar ach, je keek daar dwars doorheen. Gewoon simpel boem knal.
Klinkt leuk, maar gewoon kutfilm.

En jezus, Vin, als je dan toch de Kerel wil zijn, trek dan eens een keertje een grijns. Wie wil nou een held die altijd de norse kop laat zien.

avatar van AmazingPP
Wat een waardeloze film. Het begint allemaal vrij aardig, maar verzakt al snel in een onbegrijpelijk zooitje waar geen touw aan vast te knopen is. De actie scenes zijn met een schuddende camera in beeld gebracht om het nog iets te laten lijken en er worden zelfs pogingen gedaan om het arty farty te maken. Helaas mislukken die pogingen genadeloos. Diesel kijkt een hele film sjacherijnig, daardoor lijkt het alsof hij er eigenlijk ook geen zin in heeft. Complete mislukking. 1,5*

avatar van Terminator05
Robocop rip off. De special effects zijn wel goed, maar er ontbreken wel bepaalde zaken (zoals oneliners, humor en een vleugje romantiek/sex). Het einde was ook wel povertjes.
Net niet

avatar van JacoBaco
AmazingPP schreef:
In het begin van de film (na zijn missie) is hij vrolijk. Maar ik zou ook chagrijnig worden als ik te horen krijg dat ik eigenlijk al dood ben, vervolgens kom ik erachter wie (zogenaamd) mijn vrouw heeft vermoord om later te horen te krijgen dat mijn vrouw eigenlijk nog leeft, maar we al 5 jaar gescheiden zijn en dat allerlei mensen tegen mij liegen.

avatar van AmazingPP
JacoBaco schreef:

Je hebt een punt.

avatar van Glacius
Lage score. Misschien dat mensen die Valiant Comics hebben gelezen, waaronder Bloodshot, er meer waardering voor hebben. We gaan het vanavond zien...

avatar van Left4Dead
Lekker origineel weer zeg.........

Left4Dead schreef:
Lekker origineel weer zeg.........

Personage bestaat al sinds 1992...

Denk overigens dat ze beter met een Man-O-War film hadden kunnen beginnen.
Het universum daarna verder uitbouwen met Ninjak, Harbingers, Shadowman, Eternal Warrior en Archer en Armstrong. Op den duur misschien Solar, Divinity en Rai.

avatar van tattoobob
Ik sla deze lekker over.....Vin diesel is zowiezo het kijken niet waard.

avatar van hannes64
Snap soms `t negatieve commentaar niet, ik vond em geweldig met schitterende SFX en technische snufjes van heb ik jou daar. En dat voor een film van rond $45 miljoen!!!!
De film dendert als een trein vooruit, bijna geen minuut rust of er is weer actie.
Vond de scene in de buitenste liftschacht een van de besten uit de film.

Het verhaal kijk ik doorheen, `t gaat mij om `t entertainment, en dat was `t voor mij.
'Shaky cams'????, vond de actie goed te volgen...niks mis mee.
Goeie rol voor Diesel, en zeker een mooie rol weggelegd voor de bloedmooie Eiza González (Wat een mooie vrouw).
Morris als Wigans vond ik trouwens ook top spelen, als 'electronicus'.
Een goeie actiefilm waar je niet zo hoeft bij na te denken, gewoon verstand op 0 en kijken.
3.5.

avatar van Glacius
Helemaal niet zo slecht als dat er hier beweerd wordt. Doet zeker niet onder voor de gemiddelde Marvel film. Vrij trouw gebleven ook aan de origins van comics' Bloodshot.

Vin Diesel is ook niet mijn favoriete acteur, en het had zeker een betere verfilming kunnen zijn met een andere acteur (die ook best wat meer had mogen lijken op de comic versie van Bloodshot), maar het was nog behoorlijk acceptabel.

De actie en de special effects zijn best goed, ook al zijn de actiescenes niet heel erg spannend. Aan de andere kant, in elke superhero movie weet je dat de held uiteindelijk zal zegevieren. Als je op dat gebied iets anders verwacht, dan moet je dit genre simpelweg terzijde leggen.

Ik zeg, kom maar op met de volgende Valiant verfilmingen!

avatar van schumacher
Ik vond het een goeie film.
Het visuele en de technieken (specialeffects) die ze mooi laten tonen, super. Ik hou der echt van.
Ik vond het wel leuk in elkaar steken en ik heb me geen seconde zitten vervelen en dat is altijd het allerbelangrijkste voor mij, dat ik me niet zitten vervelen heb.

Deze film, je weet op voorhand dat je die niet moet bekijken voor een hoogstaand verhaal of weet ik veel wat. Deze film is zoals ik had verwacht puur vermaak en daat stelde die zeker niet teleur in.

hannes64 schreef:

'Shaky cams'????, vond de actie goed te volgen...niks mis mee.
Morris als Wigans vond ik trouwens ook top spelen, als 'electronicus'.
3.5.

Bedankt voor het positieve tegengeluid, hier kan ik wat mee. Het is owzo makkelijk mee te huilen en kakelen met de meute. Vergeet niet je handen goed te wassen en binnen te blijven mensen. Fijne dag

avatar van Glacius
Ze hadden eigenlijk Jon Bernthal moeten casten als Bloodshot. Betere acteur, zeer geschikt voor dit personage en lijkt ook meer op de comic versie.

Bloodshot met in de hoofdrol Vin Diesel was ik enigszins sceptisch over want Vin in de hoofdrol los van de Fast & Furious franchise is geen garantie voor een leuke actie film. Neem nou The Last Witch Hunter uit 2015, tenenkrommend slecht echt. De laatste die ik nog de moeite waard vond was Babylon A.D. uit 2008, dus dat zegt genoeg. Ja ja de Riddick films waren ook goed. So here we go...

En wat vond ik er nou van:
Het is een standaard wraak film geworden met een kleine twist erin verwerkt, ik zeg bewust een kleine omdat alles verder in de film super voorspelbaar is. Tuurlijk Vin Diesel moet het niet hebben van ingewikkelde verhaallijnen en verdieping in zijn karakter, niets mis mee. Je weet als je een film gaat kijken met Vin wat je krijgt. Maar dit is zo slecht uitgewerkt dat zelfs Vin Diesel in de film het niveau niet om hoog weet te trekken. Hoewel de acties in de film aardig zijn gedaan zit er één scene in die zo slecht gedaan is. (geen spoilers natuurlijk) Maar de lift scene is zo slecht gedaan qua CGI. Je ziet duidelijk de animatie, videogames vandaag de dag zien er veel beter uit. O ja er zit ook wat humor in, oftewel geprobeerd. Aanrader? NEE!!! Zelfs niet thuis op de bank...

avatar van weerwolf79
tattoobob schreef:
Ik sla deze lekker over.....Vin diesel is zowiezo het kijken niet waard.

Geef dan geen commentaar

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Bloodshot is opnieuw zo'n film die al vooruit aan het lopen is richting Cinematic Universe met een eigen reeks. Probeer eerst zelf een film neer te zetten en dan verder te plannen. Bloodshot doet niets nieuws. Good guy, bad guy met 1 vrouw in actie en een nerdy tech. Ripoff van Robocop, licht gekruid met Punisher en Wolverine. Maar als het goed gedaan is, mag de film van mij gerust recycleren. Dat zien we al 100 jaar.

De film kan wel een sfeer neerzetten, Vin Diesel is geschikt in deze rol en visueel valt het ook wel mee. Alleen valt het op veel vlakken net te mager uit en wordt je ook nergens verrast als kijker. Het is een doorsnee blockbuster geworden. Beter dan de gemiddelde DC-film van tegenwoordig, maar snel in de vergeethoek. Als je dan toch iets gelijkaardig wil zien, moet je Upgrade (2018) bekijken.

avatar van boemboem27
heerlijke over the top film met hele goede special effects.
verhaaltje is niet nieuw,maar dat boeit me niet.
gewoon volop actie.
zeker de moeite van het kijken waard.

Viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Natuurlijk veel actie als Diesel er in mee speelt, laat altijd even zijn spierballen zien. Het is wel allemaal een beetje hetzelfde. Soldaat tot leven gewekt en nu super sterk, snel en onoverwinnelijk. Denk aan Universal soldier. Ontploft en wordt aan gort geschoten en hersteld zichzelf. Denk aan de modellen reeks Terminator. Kan supersnel denken. Denk aan Lucy. Springt van de ene gevel naar de andere. Denk aan Spiderman. Vermoord zijn schepper. Denk aan Frankenstein. Wordt middels een stekker ingeplugt aan de centrale computer om geprogrameerd te worden. Denk aan Matrix. Kortom teleurstellend. Ook het laboratorium met een gekke proffesor en enkele ict'rs kwamen niet overtuigend over. Sorry Vin 2 points.

Dit was een goede actie film! Goed verhaal, goeie personages en acteurs, af en toe een klein beetje humor die overigens wel op de juiste plaats valt en het word nergens saai.... alleen had ik hem 16+ willen zien Nu blijft het wel een 13 in een dozijn film maar alsnog wel goed...
Snap niet dat mensen hem minder dan 3 sterren geven want dit was echt nog wel een voldoende! Ook al is dit misschien niet jouw ding...

avatar van gjnt
Prima popcorn vermaak, veel actie die goed in beeld is gebracht, en een makkelijk verhaal.
Verder begrijp ik de negatieve reacties over Vin Diesel niet zo goed, als je de man een beetje gevolgd hebt weet je dat de films met hem echt geen Oscar nominaties zullen krijgen. Maar dat zijn films over het algemeen voorzien zijn van actie en geen moeilijk verhaal, Bloodshot is daar geen uitzondering op.

Kortom prima vermaak, zodat je even niet aan het C. virus hoeft te denken.

avatar van macrobody
Weer zo'n film met de goedkeuring van de Department Of Defense. Het totaal normaliseren van soldaten in het midden-oosten om opstandelingen neer te knallen. In elk ander land heet dit dictatuur maar zolang Amerika dit niet in eigen land doet heet het terrorisme bestrijding in de naam van vrijheid. Oorlog = vrede.
Maar goed, het wordt allemaal verpakt in een soort stripboekachtig heldenverhaal waar we ondertussen ook wel klaar mee zijn, krijgen we nog een klein kijkje in de keuken van waar ze zoal mee bezig zijn in het kader van de supersoldaat, in dit geval nanotechnologie en welke opsporingsmethodes gewenst zijn als ze al niet bestaan.
Is nanotechnologie geen science fiction? Nee dus, gezien de arrestatie van Harvard Scientist Charles Lieber. Blijkbaar wil de US deze technologie in eigen handen houden en niet in de handen van de Chinezen. Stel je voor dat zij het wel voor goed willen gebruiken, daar kunnen we niets aan verdienen natuurlijk.
Het is dat Eiza Gonzalez mij 109 minuten aan de buis gekluisterd hield anders was het maar moeizaam door te komen. En die IT grapjes waren wel leuk, maar misschien alleen omdat ikzelf ook een IT nerd ben.

avatar van tattoobob
weerwolf79 schreef:

Geef dan geen commentaar
Jawel hoor dat ziet u toch

Vond Bloodshot niet onaardig. Gewoon een vermakelijke actiefilm. Vin Diesel is weer Vin Diesel, oftewel
hij neemt het allemaal weer te serieus en komt weer chagrijnig over. Eiza, bekend van de From Dusk till Dawn serie en Baby Driver, een lust voor het oog en speelt eigenlijk nog het best.

Ik bleef een beetje op mijn honger zitten zogezegd ...... Ik werd niet verrast.
Het leek een beetje op Robocop..... Niet oninteressant, maar ik zag weinig wat ik niet al in andere films had gezien.
Jammer ! Had meer mee gedaan kunnen worden !

avatar van filmkul
Aardige actiefilm. Het verhaal zit best leuk in elkaar met een goede twist maar kent aan de andere kant ook wat plotgaten. De uitwerking is gewoon lekker recht toe recht aan. Vakkundig gemaakt met wat spanning, een aantal lekkere actiescenes en verder weinig intelligentie. Meer ook niet. Het acteerwerk kan er mee door, hoewel Pearce betere rollen heeft gespeeld. Visueel ziet de film er goed uit met prima special effects. Gewoon een lekkere no brainer. 3.5

avatar van Grindhouse62
Ik heb vanmiddag deze actie knaller van 13 in een dozijn gekeken en dit soort popcornfilm van dit kaliber en bekende acteurs amuseren mij altijd. Je hoeft er niet bij na te denken, want het verhaal stelt meestal niets voor. Vin Diesel heeft weer een amusante actiefilm afgeleverd. Een 3.0

avatar van Brabants
Bloodshot is een waanzinnige actiefilm met super mooie hightech beelden en een sterk spelende Vin Diesel. Alle mensen die vergelijkingen willen maken met Robocop films en zich storen aan een bepaalde blik van meneer Diesel zoeken naar commentaar wat nergens op is gebaseerd Deze film staat meer dan duidelijk op zichzelf en het acteerwerk is meer dan prima. Kostelijk genoten van deze film, wauw!