Bloodshot (2020)

Actie / Drama

geregisseerd door Dave Wilson
met Vin Diesel, Toby Kebbell en Eiza González

Beveiligingsbedrijf Rising Spirit Technologies weet met nanotechnologie een overleden soldaat, Ray Garrison genaamd, terug tot leven te wekken. De transfusie heeft van hem een moordmachine gemaakt die niet te stuiten is, uitgerust met verbeterde vermogens, zoals genezing, snelheid en verdraagzaamheid. Ray probeert vervolgens te achterhalen wie hem dit aangedaan heeft en zint op wraak.

• vanaf woensdag 1 juli te koop op dvd

avatar van filmkul
Aardige actiefilm. Het verhaal zit best leuk in elkaar met een goede twist maar kent aan de andere kant ook wat plotgaten. De uitwerking is gewoon lekker recht toe recht aan. Vakkundig gemaakt met wat spanning, een aantal lekkere actiescenes en verder weinig intelligentie. Meer ook niet. Het acteerwerk kan er mee door, hoewel Pearce betere rollen heeft gespeeld. Visueel ziet de film er goed uit met prima special effects. Gewoon een lekkere no brainer. 3.5

avatar van Grindhouse62
Ik heb vanmiddag deze actie knaller van 13 in een dozijn gekeken en dit soort popcornfilm van dit kaliber en bekende acteurs amuseren mij altijd. Je hoeft er niet bij na te denken, want het verhaal stelt meestal niets voor. Vin Diesel heeft weer een amusante actiefilm afgeleverd. Een 3.0

avatar van Brabants
Bloodshot is een waanzinnige actiefilm met super mooie hightech beelden en een sterk spelende Vin Diesel. Alle mensen die vergelijkingen willen maken met Robocop films en zich storen aan een bepaalde blik van meneer Diesel zoeken naar commentaar wat nergens op is gebaseerd Deze film staat meer dan duidelijk op zichzelf en het acteerwerk is meer dan prima. Kostelijk genoten van deze film, wauw!

Gewoon een lekker wegkijkende dikke sf-actie film die visueel zeer goed in elkaar zit. Echt underated hier!

Rommelige mix van sf en actie, die me ergens halverwege kwijtraakte omdat dan de clou over het hoe en waarom te makkelijk wordt weggegeven en vervolgens verhaalinhoudelijk het ene onverklaarbare het andere opvolgt. Is een verfilming van een comic dus je weet wat je verwachten kunt, maar toch had wat meer samenhang tussen de gebeurtenissen niet misstaan. Derhalve uiteindelijk niet meer dan hersenloos vermaak terwijl het best wat meer had kunnen zijn. Wel een aantal, vooral tegen het einde, mooi geschoten actiescènes, die het dan toch nog enigszins de moeite waard maken.

Hallo allemaal, ik check Moviemeter al vrij lang en lees ook best veel van de reacties. Ergens boeit me dat wel.. Dit is echter de eerste reactie vanuit mezelf, dus hallo allemaal!

Dat gezegd hebbende: man man, wat lopen er toch veel azijnzeikers rond (sorry haha). En zeker niet alleen m.b.t. deze film. Dat iedereen een eigen mening heeft en mag hebben is natuurlijk een heel goed ding, maar waarom vaak zo negatief? Het is en blijft entertainment: soms raakt het je, soms wat minder
On-topic: ik zag reacties voorbij komen dat Vin Diesel heel de film boos kijkt. En dat er humor ontbreekt. Verplaats je eens in de rol van zijn karakter: wat zou jij doen als je in die situatie terecht komt.. altijd blijven lachen? En humor zit er wel degelijk in, maar die word heel subtiel gebracht. En dat is prima, het is ook geen comedy.

Echt een prima film, mooi gemaakt, prima rol voor Vin en gewoon dikke entertainment!

avatar van james_cameron
Jammer van de aanwezigheid van houten klaas Vin Diesel, want afgezien van zijn rotkop is dit best een aardig filmpje. De plot steekt bovengemiddeld intelligent en verrassend in elkaar en op visueel gebied valt er veel te beleven. Mooie special effects vooral. De rest van de cast kan er ook mee door, met name Guy Pearce, die een leuke bad guy neerzet.

avatar van Macmanus
Vanilla

Het wil maar niet werken met die Vin Diesel. Eerlijk is eerlijk hij is ook wel een waardeloze acteur. Maar dat maakt bij een film als deze niet zoveel uit. Pech voor hem heeft de film geen regisseur aan het roer die wat stijl en klasse heeft. Telkens lijkt een actie set-up wel ok te kunnen worden. Maar het weet net niet lekker door te gaan. Het bouwt binnen de actie net te matig op, en brengt de slow-mo's niet lekker. Het blijft ook te vaak weg van de actie en begeeft zich in de control room. Film mist qua cast ook wat flair. Dat het niet werelds beste acteurs zijn, dat is niet zo erg, maar het team is te inwisselbaar om echt wat met ze te hebben. En zelfs in een film als deze moet je wel een beetje een stijlvol team hebben. Nu voelde het iets teveel instagram influencers niveau cast.

Ik las op Letterboxd dat iemand zei; Was deze film maar gemaakt door Tony Scott (Kan niet meer). En ik snap dat commentaar wel, een regisseur met een eigen stijl mist hier duidelijk.

Die soundtrack was ook weer super inwisselbaar.

2 sterren.

avatar van Luudje10
Het leek wel erg op de serie van vroeger de man van 6 miljoen dollar die ook bionisch was. Ik ben een fan van Vin Diesel maar deze viel mij toch wel een beetje tegen met name dat hij steeds gereset werd. Moet wel zeggen de film kijkt wel makkelijk weg

avatar van Ajax&Litmanen1
Bijzonder mislukte film over een veel te sterke Vin Diesel die in een kinderachtige PG-13 rating erop los ramt. Doodzonde dat dit weer geschikt voor bijna iedereen moet zijn, want er blijft zo weinig over. Neem zo'n stuk in het begin waar een granaat in slow motion een ruimte in wordt gegooid en in het gezicht ontploft. Je ziet niks. De hele film voelt kinderachtig aan, beetje iets als Terminator of Robocop voor het hele gezin. Vin Diesel moet trouwens op gaan passen dat hij buiten de Fast and Furious reeks niet in hele bedenkelijke titels mee gaat spelen. Zijn laatste XxX of Riddick film was ook al niet veel. De man is geen geweldige acteur, maar kon op basis van zijn spieren en stoere kop vaak nog wel leuk mee doen, maar hij begint steeds eentoniger te worden. In de Fast-reeks is hij ook al dik ingehaald door veel meer charismatische acteurs als Statham en The Rock. Nee, Bloodshot mag je snel vergeten, ook al ziet het er best aardig uit.

avatar van The Brain
Deze film is zo monotoon als het stemgeluid van Vin Diesel. Na een optimistisch begin ontaard de film daarna in een allergaardje van jatwerk. Werkelijk niks origineels valt er te bespeuren. Je hebt van die popliedjes die alleen uit titels van andere song bestaan, daar lijkt deze film ook op. Het ene na het andere cliché komt voorbij. Er zijn meer acteurs die het meer van spieren dan van acteertalent moeten hebben, niks mis mee, helaas mist Vin een stukje zelfspot. De man heeft geen centje humor. De Riddick films zijn hem op het lijf geschreven als universal soldier slaat hij de plank mis.
De speelduur is op zich niet te lang , maar als je halverwege gaat kijken of het nog lang duurt dan weet je dat het niet boeit.

avatar van Left4Dead
Dat Vin Diesel echt niet kan acteren was allang duidelijk. Kan hem eigenlijk alleen maar in de franchise Riddick waarderen. Bloodshot wil stoer zijn, maar helaas het is een groot stuk slap toneel. Geen enkel onderdeel van de film heeft echt potentie, het is een opsomming van alles wat we al jaren zien en hebben gezien. Karakters van karton, een flut verhaal en een cast waar je ook niet veel van mag verwachten. Deze mengelmoes overgoten met een saus van een debuterende regisseur die dacht dat het allemaal wel genoeg zou zijn voor de filmliefhebber. Nou nee, hij heeft een hele lange weg te gaan, of hij zou zeker over een andere carrière moeten gaan nadenken. Diesel als publiekstrekker, ja hoe gek dat ook klinkt bij mijzelf, kan zeker niet de kar trekken.

Een zoveelste puberprentje fail van de afgelopen jaren.

avatar van Egulio
Beter dan verwacht! Een van de betere films van Vin Diesel..

avatar van Kondoro0614
“Vengeance is what makes a man like you exceptional.”

Mwah, eigenlijk nog best een tegenvaller. ‘Bloodshot’ is een film vanuit het boekje, dat was eigenlijk al wel vanuit de trailer bekend maar, dat het zo’n clichématige bom werd had ik ook niet verwacht. Ach en wat hadden we er eigenlijk ook van verwacht, deze puberale film die de testosterone van vele jonge kijkers zou laten vloeien is ergens ook wel weer genietbaar. Dan is het wellicht het popcornvermaak wat de film met zich mee trekt, en hij duurt ook niet al te lang.

Maar qua clichés loopt de film zeker aan kop. Het begint eigenlijk al gelijk vanaf de start waar ’Diesel’ als super-soldaat een gijzeling redt zonder te wachten op hulp. Het was allemaal erg voorspelbaar.

De film had echter wel wat harder mogen zijn, en dat blijkt maar weer dat de film voornamelijk naar een jonger publiek wijst. Het herstellen van de kapotte gezicht die ‘Diesel’ twee keer had was vrij leuk om naar te kijken, ook wel spannend. Maar telkens vergooit ‘Dave Wilson’ deze spanning door er vervolgens weer erg kleffe en saaie actie in te voegen die voornamelijk in het begin en op het einde bij de lift erg chaotisch werd waardoor het volgens van deze scenes lastiger werd. Oprecht, dit was een sterk punt geweest in deze film en daar had ‘Wilson’ ook zeker mee kunnen scoren, hij laat de kans erg links liggen.

De cast valt nog reuze mee. De ster in de film is natuurlijk onze ‘Vin Diesel’ die het wel erg makkelijk had en het was echt geen bijzondere prestatie die hij hier neer zet. De eentonigheid in zijn stem was niets speciaal, en die truc ken ik zo langzamerhand wel van hem. Toch blijven dit soort acteurs wel een genot om te zien in de actie scenes, ondanks dat zelfs die scenes weinig voorstelden. De rest van de cast was overigens wel aardig maar, niks bijzonders.

Het verhaal was te doen, niks bijzonders. We volgen Garrison’ die is neergeschoten nadat hij werd gegijzeld. Hij komt echter terug op de wereld met nanorobots in zijn lichaam die zijn wonden repareren waardoor hij eigenlijk onsterfelijk werd. Hij gaat wraak nemen maar we komen er al snel achter dat het niet helemaal is zoals we hebben gezien, ze simuleren namelijk deze gebeurtenis zodat ‘Garrison’ hun vijanden stuk voor stuk uit schakelt. Hier komen ze achter en nu wil ‘Garrison’ een koekje van eigen deeg brengen.

Het hele sci-fi idee vond ik wel wat hebben, kon overigens ook erg succesvol zijn maar alles in de film houdt het een beetje tegen. Leuke tussendoor popcornvermaak maar echt helemaal niks bijzonders, doorsnee en cliché staat op de eerste plek.

PS. Dit is mijn 1700ste stem en mening. Had dit toch wel liever gevierd bij een betere film !

Ach ja, Vin Diesel doet zijn ding. Hij bromt, gromt en ramt zich als een soort "Terminator" door de film heen.
Op zijn rol valt niet veel aan te merken.
Wat mij vooral irriteerde was het matige acteerwerk van de rest van de cast.
Guy Pierce lijkt plichtmatig en inspiratieloos zijn rol als wetenschapper met kwade bedoelingen neer te zetten. Andere personages acteren gewoon slecht of lezen bijna letterlijk hun script geforceerd op.
En dan is er nog een gekleurde wetenschapper die totaal misplaatst pijnlijke en vooral niet leuke oneliners brabbelt. CGI ziet er soms spectaculair maar net zo vaak te overdreven en nep uit. Too much.
Verder veel actie, dat dan weer wel. Hoogtepuntje vond ik zelf Eiza Gonzales.
Wat een heerlijk pittig grietje om naar te kijken. Van haar wil ik wel meer filmpjes zien.
"Bloodshot" zelf kon mij helaas niet al te veel boeien.

avatar van Psycho-M
Ray Garrison: No mission too difficult, no sacrifice too great!
Marines: Duty first!

Ok ik kan best wel popcorn hersenloze actiefilms op zijn tijd waarderen, maar hier zitten toch wel erge clichématige scènes in.
En Vin Diesel....tja....misschien moet hij het maar houden bij de fast & furious serie en hopen dat hij die nog verder kan uitmelken.
Als hij niet oppast gaat hij dezelfde weg bewandelen als Bruce Willis. Eens een goede actiefilm acteur en steeds meer afzakkend naar straight to dvd of in Diesel zijn geval vod.

Eens een superherofilm niet van DC Comics of Marvel maar van de Valiant Comics-franchise. Nieuwe insteek dus. Verhaal ok, idee ok. Geen hoogvlieger maar kijkt aangenaam weg. Special effect zijn behoorlijk. Duidelijk een film met budget. Je moet wel fan zijn van Vin Diesel, anders kijk je beter niet. Doet mij qua actie met Vin Diesel beetje denken aan Riddick-reeks. Heb er van genoten en verwacht een vervolg. Als je kiest voor dit genre moet je geen diepzinnige inhoud verwachten, maar goeie actie dat wegkijkt met een grote zak chips... Krijgt 3,5*.

avatar van Q Jones
Toch een erg vermakelijk filmpje