Piłsudski (2019)

Polen
Biografie / Historisch

geregisseerd door Michal Rosa
met Borys Szyc, Magdalena Boczarska en Jan Marczewski

Het jaar 1901. In een psychiatrisch ziekenhuis in het door Rusland geannexeerde deel van Polen wordt Jozef Piłsudski als politiek gevangene vastgehouden. Hij wordt door de Poolse illegale onafhankelijkheidsbeweging bevrijd, maar zal de rest van zijn leven geen rust kennen en zich te midden van allerlei politieke stromingen staande moeten houden om zich in te kunnen zetten voor de onafhankelijkheid van Polen.

avatar van Graaf Machine
Zondag 22 september in de bioscoop. In elk geval toch bij Movie Unlimited in Hengelo. Maar aangezien de programmering daar door Pathé wordt verzorgd, zal de film wel in Pathébioscopen gaan draaien ook (voor korte of langere tijd dan, in Hengelo maar 1 dag). Wel met Engelse ondertiteling.

Ik ben er wel benieuwd naar, verhaal trekt me wel. Een stukje geschiedenis waar ik niet bekend mee ben.

Trailer ziet er wel aantrekkelijk uit, en geeft weinig weg, omdat ik Pools versta noch lees.