ad

Alternatieve titel: Resin

Oorsprong: Denemarken

Geregisseerd door: Daniel Borgman

Met onder meer: Vivelill Søgaard Holm, Peter Plaugborg en Amanda Collin

IMDb beoordeling: 5,3 (197)

Oorspronkelijke taal: Deens

Releasedatum: 12 december 2019

Over Harpiks

Een gezin verschanst zich op een eiland waar ze van alles en iedereen geïsoleerd leven. Hun harmonisch bestaan wordt verstoord wanneer tienerdochter Liv het wereldbeeld van haar ouders Jens en Maria in twijfel trekt. Haar nieuwsgierigheid trekt haar naar de buitenwereld toe, waardoor hun geheime leven op het eiland wordt bedreigd.

image

avatar van AniSter

AniSter

Meer drama dan thriller. Het zou zomaar een verfilming van het gebeuren in Ruinerwold kunnen zijn. In ieder geval is dit een heel aparte en 'prima' film uit Denemarken, waarin de rollen van het gezin erg goed neergezet worden. Vooral de rol van Liv. Passende muziek, bijbehorende setting en sfeer. Een boeiend verhaal; hoe ver kan iemand gaan in zijn ideeën.

Ik ben in ieder geval blij, om diverse redenen, dat ik deze film niet net na het eten heb gezien.

avatar van Marcske

Marcske

Niet echt een film om vrolijk van te worden, wel pakkend, triest en donker....

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Er zijn best wel wat 'surviving/living in the forest' films. Maar dit is de eerste die lijkt te kloppen. De langzaam verrottende omgeving en de reacties van Liv kwamen realistisch over. Vergeet 'Leave no trace' en kies voor deze.