ad

Alternatieve titel: Beware of Children

Oorsprong: Noorwegen / Zweden

Geregisseerd door: Dag Johan Haugerud

Met onder meer: Henriette Steenstrup, Jan Gunnar Røise en Thorbjørn Harr

IMDb beoordeling: 7,2 (830)

Oorspronkelijke taal: Noors

Releasedatum: 13 september 2019

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Barn

"When do you really grow up?"

Oslo. Tijdens de schoolpauze veroorzaakt de 12-jarige Lykke, dochter van een parlementslid, tijdens een ruzie de dood van haar klasgenoot Jamie, zoon van een populaire populistische politicus. De schoolleiding en ouders moeten de oorzaak achterhalen en om zien te gaan met de gevolgen van deze dramatische gebeurtenis.

imageimageimageimage

Social Media

Vanaf 30 april in de bioscoop (Arti Film)

avatar van Richardus

Richardus

Oef, 160min is dat niet een beetje lang voor zulk zwaar drama?

avatar van Mads Smikkelsen

Mads Smikkelsen

Nou het was inderdaad lang, 2,5 uur dialogen, het kon me niet genoeg boeien, ben eruit gelopen, 2,5 ster

avatar van De filosoof

De filosoof

Net als Hål een typisch Noors psychologisch drama (over schuld en zo) met de fantastische actrice Andrea Bræin Hovig erin, maar waar Hål vanaf het begin boeit, weet deze film maar niet te boeien zodat ook ik het halverwege heb opgegeven. De film biedt niets interessants en is bovendien vreselijk langdradig (dat verklaart de lange speelduur). De dialogen zijn wel realistisch: een beetje alsof je in de trein zit en een gesprek van medereizigers moet meeluisteren, maar die zijn meestal ook niet boeiend zodat ik blij ben als ik de trein uit kan. Dat geldt ook voor deze film.

Normaliter schrijf ik niks bij films die ik niet heb afgekeken, maar misschien moet ik dat toch maar gaan doen want dan weet ik welke ik heb geprobeerd te kijken (het overkomt me wel eens dat ik een film ga kijken en dan pas ontdek dat ik de film eerder heb proberen te kijken maar ‘m ook toen al zo saai vond dat ik ‘m niet heb afgekeken).