Rosie (2018)

Ierland

geregisseerd door Paddy Breathnach
met Sarah Greene, Moe Dunford en Natalia Kostrzewa

Rosie komt met haar gezin op straat te staan nadat de huisbaas hun woning verkoopt. De zoektocht naar onderdak gaat niet van een leien dakje en zelfs een kamer vinden voor een nacht blijkt geen sinecure. Zodus houden Rosie, John en de kinderen zich op in de auto die ze voorlopig hun thuis moeten noemen. Ondertussen pogen de volwassenen de kinderen, die de ernst van de situatie nog niet ten volle begrijpen, een onbezorgde tijd te gunnen.

avatar van HK Senator
Mooi gefilmd drama. Het geluid van een autodeur die open en dicht gaat zal nooit meer hetzelfde zijn. De plot omschrijving hierboven geeft echt te veel informatie. Het verhaal is wat eenvoudig maar daardoor komt de uitzichtloosheid wel harder aan. Gezien op het IFFRiG.

avatar van Daenerys Targaryen
In deze film zat niet erg veel verhaal. Een gezin die een huis zoekt en ondertussen in de auto leeft. Aan het eind van de film had ik het gevoel dat het verhaal nog moest beginnen. Maar omdat de sfeer wel heel goed was gedaan toch een 3,5!

avatar van John Milton
Ik wil dit wel zien, oogt wel als een film om met Miss Milton te kijken