A Million Little Pieces (2018)

geregisseerd door Sam Taylor-Johnson
met Aaron Taylor-Johnson, Billy Bob Thornton en Odessa Young

Vertelt het verhaal van de jonge druggebruiker en schrijver James Frey. Hij brengt een boek uit, zogenaamd zijn memoires, over hoe hij gewond op een vliegtuig ontwaakt zonder enige herinnering. Later blijken veel passages verzonnen te zijn. Hij schrijft zich in bij een afkickcentrum voor twee maanden in Minnesota.

• vanaf woensdag 12 augustus te koop op dvd

Aangekocht door WW Entertainment. Releasedatum nog niet bekend.

avatar van joeychim_
Releasedatum staat nu op 26 maart 2020.

Trailer ziet er goed uit....ben benieuwd, wordt vervolgd:)

avatar van Woestgeest
Een realistisch en scherp gemaakte film.
Zo herkenbaar mocht je ervaringsdeskundige zijn op het gebied van verslaafd zijn of hulpverlener bent.
Alle ontkenningen en dilemma's die deze "ziekte" met zich meebrengen komen helderruw aan bod.
Dat in deze tijd van voorgeprogrammeerde bulk een regisseur het lef heeft deze waarheden op filmdoek te zetten geeft hoop.
Mocht je helemaal niets weten of het AA stappenplan en Rehab dan kan deze film je zo maar voorbij gaan.
Een dikke 3 wat mij betreft.

Taai maar sterk verslavings drama met daarin de meest gruwelijke tandarts scene ooit sinds " the marathon man". 3.5*

Aardige film over een junkie die terecht komt in een afkickcentrum waar hij van zijn verslaving wordt geholpen. Het verloop is voorspelbaar vooral omdat de film de al bekende paden betreed. Zeker niet slecht, maar het wist me ook nergens echt te grijpen. Iets wat overigens niet ligt aan het acteerwerk, want dat is zeker wel goed hier.