Swiped (2018)

geregisseerd door Ann Deborah Fishman
met Kendall Ryan Sanders, Noah Centineo en Kristen Johnston

James is een universiteitsstudent en computergenie. Hij wordt aangeworven door zijn kamergenote Lance om de ultieme dating-app te ontwikkelen. Al snel leidt dit op de campus tot allerlei vrijblijvende relaties en de nodige complicaties. James ontdekt daarop nog dat zijn gescheiden moeder ook de app gebruikt en dat zorgt eveneens voor onverwachte gevolgen.

avatar van dirk-dv
Leuke film voor kinderen van 12 jaar, erg slecht geacteerd

avatar van SanderPuntCom
Zo slecht als dit maken ze ze niet meer (wel).

Wat vreselijk. Het leek wel een groep 8 uitvoering, ontzettend slecht geacteerd en ik vond eigenlijk niets grappig. Had van een film met Noah Centineo toch in ieder geval verwacht dat het een beetje leuk zou zijn.

avatar van Uier
Flop100 materiaal.

Swiped... een 'moderne' kinder/tienerfilm die denk ik geen mens weet te raken.
Uitgangspunt van deze titel is het bekritiseren van dating apps zoals Tinder die de mannelijke vleeskeuring en zogenaamde machtspositie van mannen bevorderen. Uitwerking is een enigszins onderhoudende film (want het heeft me op de een of andere manier weten te boeien tot het einde), die matig geacteerd is en de plank op vele opzichten misslaat.

De grappen die in deze film worden gemaakt zijn gwn zo slecht, 0 keer gelachen. Het acteerwerk was echt super slecht, zonde van m'n tijd.

avatar van Shadowed
Best degelijk.

Score is wel overdreven laag, ondanks dat ik zelf nu ook niet bepaald de hoogste voldoende geef. Het lijkt erop dat deze film een eerste project was van een debuterend regisseuse die echter nog niet helemaal doorhad hoe de vork precies in de steel steekt.

Want het is we amateuristisch allemaal. De kwaliteit is niet al te best waardoor een hoop dialogen en grappen de mist ingaan. Dat is niet gewoon voor iedere kijker, en daarom denk ik dat deze film lager scoort. Maar als je er een beetje omheen kijkt valt er nog wel wat te genieten.

Acteerwerk is niet heel super. Hoofdrol Sanders mist bijvoorbeeld wel wat pit. Alhoewel hij wellicht wel eruit ziet als een nerd, staat hij er wel als een zoutzak bij. Een aantal andere personages zijn ook blijkbaar nieuw in het vak en hebben de acteerkrachten nog niet helemaal ontwikkelt. Maar die personen zijn dan ook nog jong.

Maar er lopen wel een paar degelijke acteurs en actrices bij. Raar dat daar nog geen opmerking over is gemaakt. Centineo houdt zich namelijk goed staande en het is dan ook niet gek dat hij nu in grotere highschoolfilms speelt. Hilliker en Wulfert doen het ook heel degelijk.

Film opent met een professionele intro die een degelijke indruk achterlaat, maar de uitwerking is verder wel een beetje goedkoop. Vreemd omdat er wel budget bleek te zijn voor dure auto's en groots opgezette helikopterbeelden. Maar op de grond blijft er weinig van over. Zeker op het gebied van geluid verslikt de film zich behoorlijk.

Uiteindelijk is het ook allemaal niet heel realistisch en kan zich niet bepaald associëren met normale tieners. Lijkt er ook niet op dat de regisseuse daar veel advies op had gevraagd. Ja, het is niet best. Humor werkt niet bepaald en het oogt allemaal iets te goedkoop, maar zo triest als de score doet vermoeden is het echt niet.

Knap staaltje acteerwerk!!