Jacob's Ladder (2019)

Drama / Thriller

geregisseerd door David M. Rosenthal
met Michael Ealy, Jesse Williams en Nicole Beharie

Jacob Singer heeft, na de dood van zijn broer in Afghanistan een tijd geleden, zijn leven weer op de rails. Hij is getrouwd, heeft een pasgeboren baby en een succesvolle carrière uitgebouwd als chirurg. Wanneer hij door een onbekende wordt benaderd die hem vertelt dat zijn broer in leven is, wordt zijn bestaan weer op zijn kop gezet. Hij begint visioenen te krijgen en vermoedt dat hij gevolgd wordt door gewelddadige personen. Hij wordt hoe langer hoe meer geobsedeerd door wat er in al die tijd werkelijk met zijn broer gebeurd is.

avatar van perceived
Dit lijkt me echt niks, maar wie weet... Als ze hier zo nodig een remake van willen maken hadden ze er toch beter een andere regisseur op kunnen zetten.

avatar van 3 2 1 cut
Is dit dus echt een remake van Jacob's Ladder (1990) ?? Dat was (is) echt een waanzinnig goede film (destijds dan). Benieuwd hoe de rol van Tim Robbins wordt ingevuld. Zeer benieuwd zelfs. Tsjonge ! Een remake (!?).

avatar van voskat
Walgelijk.

avatar van 3 2 1 cut
voskat schreef:
Walgelijk.

Waarom ?

avatar van leatherhead
Net één van de weinige remakes waar ik op zich wel naar uit kijk. Hopelijk niet teveel van die lelijke CGI demonen.

avatar van perceived
Komt waarschijnlijk niet eens in de bios. Enkel in Murica.

avatar van Jake the muss
Zojuist gezien. goeie film.

origineel was beter, maar is ook totaal anders dan deze film, op enkele gelijkenissen na....

3.5 *

avatar van john mcclane 2
Mag nog niet in de schaduw staan van het origineel.
Dat is een van de beste films ooit . In mijn ogen.
Maar Word ook breed erg gewaardeerd.

Ze hebben deze scène er in gelaten.
Jacob's Ladder- Scene - YouTube
Die heb ik zo vaak terug gekeken.
Met brok in mijn keel en kippenvel.
Hier is het (o de ironie ) zielloos.
Kijk die scène of beter nog,,het origineel.
Dit is echt zo 'n slappe interpretatie ..
Nee . Gewoon nee.

avatar van james_cameron
Kansloze remake van het geweldige origineel uit 1990. Technisch vaardig in elkaar gezet en de film heeft een aantal afwijkende invalshoeken die aanvankelijk nog niet eens zo beroerd zijn, maar uiteindelijk zakt alles als een pudding in elkaar. Hoofdrolspeler Michael Ealy schiet hopeloos tekort en qua sfeer en vormgeving kan dit niet in de schaduw staan van de film van Adrian Lyne.