Jeanne (2019)

Alternatieve titel: Joan of Arc

Frankrijk

geregisseerd door Bruno Dumont
met Lise Leplat Prudhomme, Annick Lavieville en Justine Herbez

Het is het jaar 1429, de Honderdjarige Oorlog is nog in volle gang. Jeanne, die een krijgshaftige en spirituele missie onderneemt, bevrijdt Orléans en vervolgt haar reis richting Parijs waar ze mee strijd voert. Het is hier dat ze voor de eerste keer een nederlaag moet verwerken. Ze wordt gevangengenomen en moet zich in Rouen verantwoorden voor de Inquisitie.