The Guard Of Auschwitz (2018)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Terry Lee Coker
met Lewis Kirk, Claudia Grace Mckell en Stephen Boxer

De jonge architect Hans heeft zich laten inpalmen door de megalomane beloften van Adolf Hitler. Gedreven door passie voor een groots Derde Rijk gaat Hans bij de SS en wordt aangesteld als bewaker in Auschwitz. Zijn opleiding maakt hem de perfecte man om de bouw van een nieuwe gaskamer te leiden. Jong en gedreven als Hans is, start hij dat project op. Zijn volgzame houding verandert, wanneer hij in contact komt met een van zijn dwangarbeiders, Helena. De omgang met haar opent zijn ogen voor de afschuwelijke wreedheden van de nazi's. Terwijl Hans probeert om te gaan met tegenstrijdige gevoelens van trots en weerzin, houdt Helena iets geheim dat zijn leven radicaal dreigt om te gooien.

• vanaf 23 mei te koop op dvd