21 Bridges (2019)

Thriller / Drama

geregisseerd door Brian Kirk
met Chadwick Boseman, Sienna Miller en J.K. Simmons

In de jacht op twee politiemoordenaars ontdekt een in diskrediet geraakte politieagent een grootschalig complot, waar zijn collega's bij zijn betrokken. Hierdoor moet de agent proberen te achterhalen op wie hij moet jagen en wie er juist op hem jagen. Tijdens de klopjacht wordt voor het eerst in de historie Manhattan volledig afgesloten, inclusief alle bruggen.

Vanaf 26 september in de bioscoop (The Searchers)
EDIT: release is uitgesteld

avatar van jacobine_rodijk
Is deze niet verplaatst naar november?

jacobine_rodijk schreef:
Is deze niet verplaatst naar november?

Is inderdaad verplaatst. Releasedatum is nog niet bevestigd.

Nou ja een beetje dime a dozen film

avatar van DreamTech
Zo wat een goeie film de omschrijving hier qua film is maar een gedeelte van de film waar ik verders niets over ga zeggen maar drama is het echt niet Actie genoeg en een goed weer eens wat anders verhaal !
Aanrader !!

avatar van max cady
Aardige film maar zal niet lang blijven hangen ... leuk voor een keer

avatar van Master Blaster
Heerlijk. Beter dan verwacht.
Zit een lekker tempo in en verveeld niet

avatar van hannes64
Eindelijk weer eens een fatsoenlijke misdaad/politie/actiefilm met een goed en zeer snel verhaal.
Boseman speelt hier een fantastische rol als cop die op een samenzwering stuit.
De film zit qua actie en verhaal zeer goed in elkaar.
Hier heb ik zeer van genoten, en dat is alweer een tijd geleden.
Meestal kwam ik een 13 in 1 dozijn film tegen maar, dit is `t tegendeel......beetje vernieuwend.
Gewoon weer een old fashioned actiefilm met veel actie....bijna non-stop, het script zit goed in elkaar en Taylor Kitch was ook even van de partij.
Wie van actie en een goed verhaal houd, is dit een aanrader.
Ik geef em voorlopig 3.5****...kan veranderen als ik em nogmaals zie.

avatar van Shinobi
"Something’s going on here."

Dit heb je al eerder en veel beter gezien.

Chadwick Boseman kruipt ditmaal in de huid van een detective die op zoek moet naar twee politiemoordenaars. Om dit te laten slagen worden alle toegangswegen van en naar Manhattan afgesloten, opdat de criminelen in het nauw worden gedreven. Op zich een leuke gimmick, ware het niet dat er vervolgens niets meer mee wordt gedaan.

Je zou denken dat er een spannend kat-en-muisspel zou ontstaan. Weliswaar worden er verwoede pogingen gedaan, maar zowat alles loopt op niets uit. Ik mis eigenlijk de chaos die er bij zo een operatie komt kijken. In plaats daarvan speelt het merendeel zich binnenshuis af; de criminelen nemen überhaupt niet eens de moeite om te ontsnappen uit Manhattan.

De personages bevinden zich in een grijs gebied te midden van een wannabe samenzwering. Jammer genoeg wordt er werkelijk niets bijzonders gedaan met het plot. Er valt dan ook weinig intrige te bespeuren, ondanks dat het sfeertje in orde is. Op den duur valt '21 Bridges' - logischerwijs - helemaal stil en blijven er alleen nog wat aardige actiescènes over.

Al met al een redelijke thriller die niets nieuws onder de zon te bieden heeft.

2,5 Sterren.

avatar van macrobody
Wel aardig, maar niet echt verrassend. Hoe vaak speelt J.K. Simmons een corrupte agent? Volgens mij altijd! Verder vliegen de kogels je van begin tot eind om de oren. Toch was het acteerwerk in orde dus een voldoende.

avatar van john mcclane 2
Erg mooi in beeld gebracht , spetterende actie scènes .
Prima acteer werk , alleen het verhaal is al zo vaak gedaan , maar als je het zo in beeld brengt met tevens een heel erge goede sfeervolle music score , maakt dit tot een goede voldoende .
Maar erg memorabel is het allemaal niet .

avatar van schumacher
Goeie film en idd 13 in een dozijn zijn ervan maar dat is niet hetgeen me ergerde, wat mij ergert in vele van die films of zeg maar bijna allemaal dat is dat je altijd diezelfde uitkomst weer hebt.
Zo voorspelbaar, iedere keer opnieuw.

Zorg toch eens voor een twist zoals in de film swordfish van 2001 met John Travolta, daar was de bad guy foetsie, dat was een leuk einde toen.

Maar soit, buiten dat keek de film wel lekker weg, ik zat toch heel de tijd aandachtig te kijken. Het beste vd film was met die 2 gangsters.

Die hoofdrolspeler ik weet het niet, tis film natuurlijk maar van zo 1 pis ik nu niet bepaald in mijn broek.
Beetje een softie vind ik en ik vind het niet meteen een topacteur. Is maar mijn mening. Denzel Washington komt toch meer overtuigender over in zo'n films vind ik.

Toch een aanrader, het zat goed in elkaar, gepaste muziek ook, altijd leuk als er vette aktiescenes zijn en als er drugs int spel voorkomt enz...
Spanning en aktie was er praktisch de hele film door, het stopte nooit dus dat vond ik heel goed.

Huh? Was dat Sienna Miller?
Totaal niet herkend.

avatar van rebelkush
I´d rather look the devil in the eyes.

Leuke verassing dit film.
Begin is uitstekend en zoals DreamTech zegt is de omschrijving van dit film maar een klein gedeelte, genre is meer misdaad en actie.
Het lijkt op een mix van Brooklyn's Finest, Enemy of the state en negotiator maar het is dan ook echt goed gelukt. Verhaal is misschien niet origineel maar dat stoorde mij niet.
Cast vond ik heel erg goed behalve Sienna Miller. Ik weet niet wie die 2 bad guys waren maar ik vond ze allebei uitstekend en overtuigend.
De vele shootouts en de achtervolgingen zijn heel erg nice.
103 minuten is eigenlijk te kort voor dit film waardoor er bepaalde dingen te snel gebeuren en ik vond het einde iets te makkelijk. Het had van mij gerust half uurtje langer mogen duren.
Aanrader!!!

avatar van aSMoDeuS
Ouderwets degelijke film. Fijn, tussen al die suffe blockbusters.

rebelkush schreef:

Leuke verassing dit film.

'deze film'

avatar van Left4Dead
Leuk stuk ontspanning.

Ik ben het eens met een aantal die hier eerder geschreven hebben dat dit geen echt origineel verhaal is. Na dat als eerste eruit te hebben gegooid, wil ik wel zeggen dat ik van dit soort verhalen houd.

Ik werd zeker in het begin erg sterk het verhaal ingezogen. De achtergrond van onze hoofdpersoon wordt mooi in beeld gebracht. Prachtige shots, vooral die shot van boven waarbij New York finest plechtig afscheid neemt van hun gewaardeerde college en vader van Andre. Dit zet de toon voor de richting die Andre uitgaat, het zit in zijn DNA om ook agent en later rechercheur te worden, aldus Andre zelf.

Film behandeld weer eens corruptie binnen een PD in Amerika. Een koude kermis denk je van tevoren, dat hebben we nu allemaal wel gezien. Dat klopt, maar de film heeft echt hele goede punten. Het acteerwerk is echt goed, de regie echt mooi en het script loopt lekker vlot. Allemaal sterke pluspunten die ik tegenwoordig vaker mis dan rijk ben met het kijken van nieuwe films.

Maar er zitten wel momentjes in die dan weer niet heel sterk uitgewerkt zijn, en dat vind ik erg jammer. Niet alle potentie is eruit gehaald, soms hapert het verhaal, met kleine hikken en stoten. Toch is mijn overall gevoel positief. Het is een heerlijke prent die je gemakkelijk pakt en de concentratie vasthoud. Drie maal hoera voor Chadwick Boseman, die vond ik echt heel sterk net als Taylor Kitsch. Daarnaast vind ik het altijd een aanwinst als J.K. Simmons
in een film meedoet, altijd solide net als hier.

Met gemak geeft ik 3,5**, een 7,5/10.
Een regisseur die ik in de gaten ga houden, ben echt gecharmeerd van zijn stijl.

Goede, degelijke actie-thriller. Zoals bij het gros van dit soort films valt er geen greintje originaliteit te ontdekken. Daarentegen doet het veel andere dingen wel een stuk beter dan de gemiddelde film in hetzelfde genre. De shots, het tempo, de acteerprestaties alles is dik in orde. En waar originaliteit bij een film als deze niet echt een criterium is, zijn de actiescènes dat natuurlijk wel. Maar daar valt ook weinig negatiefs over te zeggen. Misschien dan dat het kanonnenvoer weer eens voor geen meter kan schieten terwijl de lead-character zo'n beetje elke kogel raak weet te krijgen. Maar met een beetje goede wil kunnen we ook dat onder het kopje "weinig originaliteit" scharen.

Wel hoop ik bij een film als deze altijd nog een beetje verrast te worden qua verhaal. En bij veel actie-thrillers heb je al vrij snel het gevoel dat dat er niet in zit. Maar omdat 21 Bridges toch echt sterk op me overkwam, hield die hoop het hier vrij lang vol. Helaas tevergeefs.

Niks wereldschokkends of baanbrekends dus. Maar wel gewoon een fijne, niet te lange en vermakelijke film.

Recht toe recht aan actiefilm afspelend in de nacht door de straten van New York.
Als je in New York geweest bent dan zie je behalve veel actie ook een flink aantal highlights van de stad.
Brooklyn Bridge, the Skyline en tot slot speelt er zich nog wat af op het centraal station.
Er zit veel vaart in "21 Bridges". Het verhaal is standaard en dat geldt ook voor het verloop van de film.
Eveneens kan je al vrij snel uittekenen wie de corrupte agenten zijn.
Is dit vervelend? Nee. Je hebt gewoon een lekkere actie knaller in handen die voor een dikke anderhalf uur vermaak zorgt. Niks mis mee.

avatar van filmkul
Aardige misdaadfilm. Het verhaal is vrij standaard maar best okay. De uitwerking is goed met een verzorgende opbouw. Vanaf het begin ligt het tempo hoog en volgen er diverse actiescenes afgewisseld met spanning en een paar aardige plottwists. De actiescenes zijn niet heel spectaculair maar zien er verder goed uit. Visueel ziet de film er fraai uit met mooie skylines van NY. Het acteerwerk is vrij vlak. Prima tussendoortje. 3.5

Geweldige film. Snel tempo! Als je van aktie houdt, dan is dit een aanrader!

avatar van Grindhouse62
21 Bridges is een prima politiefilm met een goed verhaal, voldoende vaart en actie. De film geeft een goede sfeertekening van de donkere straten in Manhattan. Chadwick Boseman vind ik zeer goed als de in diskrediet geraakte politieagent Andre Davis. De shootouts zijn prima gefilmd en het einde enigzins voorspelbaar, maar heb mij vanavond uitstekend vermaakt met deze amusante film. Een 3.5

avatar van AniSter
Het begint een beetje een standaard verhaal te worden met die corrupte agenten. Ondanks dat vond ik het een hele goede film. Naast thriller/drama natuurlijk flink wat actie. Helaas al in een vroeg stadium voorspelbaar, maar toch goed neergezet.

Aangename aktie film waarbij je de clou mijlenver ziet aankomen desondanks geslaagde film.

Aardige film over een klopjacht op twee politiemoordenaars die zich afspeelt tijdens één nacht. Het plot is niet bepaald vernieuwend en ook voorspelbaar (alhoewel het afsluiten van Manhattan wel een leuke opzet is). Er gebeurd genoeg, de actiescenes zijn prima en het kijkt gemakkelijk weg. Absoluut vergelijkbaar met de in hetzelfde jaar uitgekomen Black and Blue, die me net wat beter beviel.

avatar van boemboem27
gewoon een goede politiefilm met de vaste ingrediënten.
veel geschiet ,drugs en corrupte agenten. (good cop/bad cop)
de hoofdrolspeler al good cop natuurlijk.
een 7 waard maw 3.5 ster.
niet zo goed als Black and Blue (2019)
die ik paar dagen terug heb gezien met het zelfde concept.
maar op zich geen moment verveeld.

avatar van fatshark
Oldschool aktie film, moeten ze meer maken!
Love it!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Bad Boseman.

Voor wie even geen zin heeft om zijn brein te gebruiken en dus niet al teveel vragen stelt, is 21 Bridges aardig tijdverdrijf. Daar is dan ook wel alles mee gezegd want na een uitstekende start, waarbij twee misdadigers andere criminelen overvallen, is het snel uit met de pret. En dat is vreemd want pas dan komt acteerkanon J.K. Simmons op de proppen die, net als de rest van de cast, enigszins verdwaald rondloopt. Hoofdrolspeler Chadwick Boseman is dankzij zijn Marvel-avonturen razend populair in Hollywood maar weet de film niet echt te dragen. Ook hij zit als mislukte bad cop gevangen in het slappe script.

Futiliteiten zou je kunnen zeggen, het betreft immers popcorn-vermaak? Maar daar zit hem nu net de crux; de film neemt zichzelf te serieus. Naast de titel - die ook nog eens amper standhoudt omdat de afzetting van alle bruggen er al na enkele minuten totaal niet meer toe doet - is het helaas ook het clichéverhaal dat wringt dankzij verwoede pogingen dat niet te zijn. Zo schiet men in eigen voet. En dat is jammer, helemaal met deze acteurs. Keith David heeft een figurantenrol nota bene. Ook de pogingen tot suspense in het slotstuk schieten ernstig tekort en weten de veelbelovende opening nergens meer te benaderen.

**½

Met dank aan The Searchers voor het recensie-exemplaar.

avatar van Elchapo
Zéér goede film.....4 stars.

Gewoon leuke film om te zien die geen moment verzwakt

avatar van Noodless
Prima actiefilm waarin twee overvallers op heterdaad betrapt worden en een immens bloedbad aanrichten.
Ze kunnen vluchten, maar heel Manhattan wordt volledig afgesloten door de 21 bruggen af te zetten waardoor geen ontsnapping naar buiten toe mogelijk is. Mooie shots van de stad New York en het tempo ligt hoog. Er valt heel wat te beleven waarbij de actiescènes er overzichtelijk en tof uitzien. Het verhaal zit vol complotten, maar echt verrassen doen ze echter niet. Maar geen erg, de film doet wat hij moet doen en dat is entertainen. De cast is prima en de nachtelijke omgeving van New York wordt knap in beeld gebracht.
7,5/10

avatar van Jan met de pet
Prima actiefilm.......4,0

avatar van notoirefilmhater
Zinema schreef:
Dat viel me ook op ja; die bruggen speelden al snel helemaal geen rol meer. Alleen voor de een paar scenery shotjes in het begin