21 Bridges (2019)

Thriller / Drama

geregisseerd door Brian Kirk
met Chadwick Boseman, Sienna Miller en J.K. Simmons

In de jacht op twee politiemoordenaars ontdekt een in diskrediet geraakte politieagent een grootschalig complot, waar zijn collega's bij zijn betrokken. Hierdoor moet de agent proberen te achterhalen op wie hij moet jagen en wie er juist op hem jagen. Tijdens de klopjacht wordt voor het eerst in de historie Manhattan volledig afgesloten, inclusief alle bruggen.

avatar van Jan met de pet
Prima actiefilm.......4,0

avatar van notoirefilmhater
Zinema schreef:
Futiliteiten zou je kunnen zeggen, het betreft immers popcorn-vermaak? Maar daar zit hem nu net de crux; de film neemt zichzelf te serieus. Naast de titel - die ook nog eens amper standhoudt omdat de afzetting van alle bruggen er al na enkele minuten totaal niet meer toe doet
Dat viel me ook op ja; die bruggen speelden al snel helemaal geen rol meer. Alleen voor de een paar scenery shotjes in het begin

avatar van Macmanus
Ok.

Vond de premisse nog wel voer voor een aardige actie film. 2 gasten vermoorden wat cops en alle agenten gaan achter ze aan en zij proberen weg te komen. Helaas komt de echte rollercoaster nooit op gang, Hoewel het best aardig is om die 2 gasten niet super slecht te maken maar nog best sympathiek. Werkt het bij deze premisse toch niet zo goed. Want nu voel je dat er wat vreemds is met de andere agenten ook iets te vroeg al aan. Ook wil je als kijker toch meer pompende actie zien. Maar het blijft allemaal wat klassiek en zakelijk.

2.5 sterren.

avatar van AmazingPP
Gedegen thriller met vlot script, vlot camerawerk en goed acteerwerk, alleen.... Fucking voorspelbaar. En dat is jammer. Daarom van mij 3,5*!

Puike politiethriller met de onlangs overleden Chadwick Boseman in de hoofdrol.
Boordevol actie deze film met een prachtige locatie, New York.
De prent is zo voorbij, helaas, zo boeiend is hij.
Helaas een van de laatste optredens van Chadwick Boseman, die ons veel te vroeg is ontvallen.

avatar van james_cameron
Vlot gemaakte politiethriller, met vooral in de eerste helft enkele uitstekende aktiescenes en vakkundig opgebouwde spanning. Tegen het einde wordt het allemaal wat meer voorspelbaar en standaard, al blijft de film gelukkig wel bovengemiddeld goed. Op de cast valt verder weinig aan te merken: Chadwick Boseman doet het prima in de hoofdrol en hij ziet zich omringd door een groep degelijke akteurs. Sienna Miller komt er wel een beetje bekaaid af; de rol van doorgewinterde narcotica-agente ligt het ex-model niet zo.

avatar van Q Jones
Lekkere actie thriller die voorbij vliegt.

Oke het is voorspelbaar en we hebben het allemaal al eens gezien. MAAR... De acteurs zijn top de setting van NewYork is erg gaaf en het is gewoon een vlotte actie film.

I loved IT

avatar van Harleen Quinzel
Clichématige maar degelijke politiefilm die qua beeldvoering een beetje doet denken aan de jaren 70 stijl van Lumet. Boseman is erg goed, Stephan James misschien iets beter.

Klein puntje van kritiekAls je wil dat het publiek verrast is om de grote plottwist en de reveal van de grote slechterik, cast dan J.K Simmons niet in een piepkleine bijrol. Enkel Damien Chazelle komt daar mee weg.