Downton Abbey (2019)

Verenigd Koninkrijk
Historisch / Drama

geregisseerd door Michael Engler
met Hugh Bonneville, Jim Carter en Michelle Dockery

Engeland, herfst 1927. Anderhalf jaar na de gebeurtenissen uit de serie gaat de Britse koning George V met zijn gevolg een rondreis door Yorkshire maken, waarbij hij wil overnachten op Downton Abbey. Na bekend worden hiervan wordt er op Downton Abbey meteen hard gewerkt aan het voorbereidingen van dit koninklijke bezoek en wordt zelfs de hulp van de gepensioneerde butler Charles Carson ingeroepen om alles vlekkeloos te laten verlopen. Maar dit bezoek is niet zonder risico’s. Immers, familielid Tom Branson is een Ierse rebel en de staf van de koning wil de taken van het personeel van Downton Abbey overnemen, wat zij zeker niet zullen accepteren. En dan zit er in het gevolg van de koning nog een familielid van de Dowager Violet Crawley, waarmee zij nog een geschil heeft over een erfenis. Zal dit straks uitgevochten worden…?

avatar van pierre18
Not my cup of tea. Boring boring boring. Een vreselijk slecht verhaal met ontknopingen die je mijlenver zag aankomen. Met zijdelingse verhalen die er helemaal niet toe doen en nog eens zeer beroerd zijn uitgewerkt ook. Af en toe beroerd camerawerk en soms nog wat overacting ook van enkele acteurs. Wat een prutfilm is dit zeg.

onlygayinthevillage
Serie helemaal gevolgd. Die duurde één seizoen te lang. Maar ja net als velen is Dame Maggie Smith en de paar leuke mannen een reden om serie en dus nu de film te zien. Veel duurde te lang en tegelijkertijd teveel ideeën die natuurlijk niet goed uitgewerkt kunnen. Was gezellig met de vriendin maar zij had op het eind haar ogen al dicht Deel twee (komt vast) sla ik over. Al met al leuk om het op groot scherm te zien en genieten van Smith en Imelda Staunton. Ik vond de gay scène ook wel geinig. Niet dat ik snap dat ze Barrow allemaal zo leuk vinden. Dikke voldoende maar geen 3,5*

sloeg echt nergens op. 0 urgentie.

avatar van predator
Leuk om te zien, maar het kleurt helaas wel heel erg binnen de lijntjes. Een aantal confrontaties had best iets scherper gekund. Zonde, want de aankleding is weer keurig.

avatar van puti
Heerlijke film. Nog nooit zo mooi de liefde tussen twee mannen zo schitterend op film gezien.