The Last Summer (2019)

Romantiek

geregisseerd door William Bindley
met K.J. Apa, Maia Mitchell en Jacob Latimore

Vier vrienden, Griffin, Phoebe, Alec en Erin, hebben net de middelbare school afgerond en beginnen aan een laatste zomer in Chicago voor de start van hun volwassen leven. Het is een periode van vriendschap en romantiek alvorens ze naar de universiteit trekken. Allen worstelen ze met hun dromen, relaties en identiteit en deze maanden zullen hen en hun toekomst voorgoed tekenen.

avatar van Gish
Slechte scores hier, maar ik vond het een fijne film om naar te kijken. Script is ongeloofwaardig, maar het is met liefde gemaakt en er wordt leuk geacteerd. Niemand valt hier een buil aan.

avatar van schumacher
Uiteraard ongeloofwaardig maar wat doet dat er toe?
Degelijke film, degelijk acteerwerk, leuk verhaal, paar mooie dames in.

Vermakelijk filmpje al mocht er mss nog net wat meer swoeng inzitten.

avatar van Zwolle84
Ik vind het wel verdacht dat Mafiosi en mafiabaas de twee laagste cijfers geven. Is dit een georganiseerde hetze?

avatar van IH88
Netflix moet trouwens wel wat aan zijn ondertiteling gaan doen. Bij deze film zit je soms ook weer met plaatsvervangende schaamte te kijken naar wat ze er van hebben gemaakt. Universiteit Berkeley wordt opeens Universiteit Berklee, dat werk.

IH88 schreef:

Berklee is wel een bekende muziekschool hoor. En hij had het ook over een carrière in de muziek, dus het lijkt wel te kloppen.

Zwolle84 schreef:

Klopt. Maar het hoofdpersonage had het er de hele tijd over dat hij aan de andere kant van het land wilde studeren. Berklee is in Boston, en de film speelt zich af in Chicago. Ze zeiden ook echt Berkeley. Ik weet niet hoe Amerikanen Berklee uitspreken, maar het klonk toch echt als Berkeley.

IH88 schreef:

Ah oké. De Engelse ondertiteling sprak in ieder geval ook van Berklee.

Zwolle84 schreef:

Ah oké. De Engelse ondertiteling sprak in ieder geval ook van Berklee.

Excuus. Jij hebt gelijk. Zat net even een scene terug te kijken en er staat inderdaad Berklee op het computerscherm. Ik was te veel afgeleid door de vrouwen in de film denk ik...

Wat vond jij van de film trouwens. Ik heb een beetje gemengde gevoelens, maar het is wel een film die jou moet liggen volgens mij.

IH88 schreef:

Mwah, beetje nikserig. Niet vervelend, maar het weet m'n aandacht ook maar moeilijk vast te houden.