Elisa y Marcela (2019)

Spanje
Biografie / Drama

geregisseerd door Isabel Coixet
met Natalia de Molina, Greta Fernández en Francesc Orella

Het is het jaar 1901. Marcela Gracia Ibeas en Elisa Sanchez Loriga zijn twee lesbische vrouwen en wonen in Spanje. Ze willen met elkaar trouwen, maar volgens de wet is dit niet toegestaan. Elisa neemt de identiteit van een man aan om alsnog met Marcela te kunnen trouwen.

Aardige film over twee vrouwen die als man en vrouw met elkaar trouwen om zo samen door het leven te kunnen gaan. Een intiem portret over twee verliefde mensen die door de samenleving moeilijk bij elkaar kunnen zijn. Op zich een mooi verhaal dat hier gestileerd in beeld gebracht is. Echter wel wat aan de saaie en eentonige kant.