Varda par Agnès - Causerie (2019)

Alternatieve titels: Varda by Agnès | Varda par Agnès

Frankrijk
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Agnès Varda
met Agnès Varda, Sandrine Bonnaire en Nurith Aviv

Autobiografische documentaire over het leven en werk van Agnès Varda, onder meer fotografe en pionier van de Nouvelle Vague. Ze vertelt over haar ervaringen als vrouwelijke regisseur en geeft inzicht in haar oeuvre en in datgene wat ze het 'cineschrijven' noemt waardoor haar artistieke ideeën meer concrete proporties aannemen. De jaren 1954 tot de eeuwwisseling behoren tot haar analoge periode, waarin de regisseur zich op de achtergrond bevindt. Vanaf het jaar 2000 maakt ze gebruik van de digitale technologie om naar de wereld op haar eigen unieke manier te kijken.

• Vanaf 28 november in de bioscoop

Vanaf 28 november in de bioscoop (Cinéart Nederland)