Cremaster 1 (1996)

Experimenteel / Fantasy

geregisseerd door Matthew Barney
met Marti Domination, Gemma Bourdon Smith en Kathleen Crepeau

Het eerste deel uit de Cremaster cyclus (dat na het vierde deel is gemaakt) is een musical die het verlangen naar de Busby Berkeley choreografieën uit de jaren 30 tastbaar maakt. In een groot voetbalstadion zweven twee zeppelins terwijl de cheerleaders hun dansen doen. Elke zeppelin heeft een strak interieur waar wulpse gastvrouwen even handig met druiven om weten te gaan als met vaseline. Terwijl de druiven uit de zeppelin naar beneden vallen versmelten de shows in het stadion en de zeppelin langzaam tot een dans vol seksuele symboliek.

avatar van John Milton
Pittige zit was dat destijds, door de cremasters heen komen.