Cremaster 4 (1995)

Verenigde Staten / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Experimenteel / Fantasy

geregisseerd door Matthew Barney
met Matthew Barney, Dave Molyneux en Graham Molyneux

In een groot wit gebouw op het eiland Man kamt Loughton Candidate zijn vuurrode haren. Candidate heeft twee paar hoorns op zijn hoofd, omdat hij afstamt van een sater. Drie feeën helpen hem om puntige tapdansschoenen aan te trekken die perfect passen bij zijn hagelwitte pak. Ze dragen twee kleuren sokken: een gele en een blauwe. Ze lijken een mysterieuze verbinding te vormen tussen Loughton Candidate en twee raceteams die op hetzelfde moment een Grand Prix afwerken: een geel team rijdt met de klok mee en een blauw team rijdt in de tegengestelde richting. Als Candidate zich probeert een weg te banen over het eiland vinden er allerlei onverwachte gebeurtenissen plaats. Zal het hem lukken zijn doel te bereiken?