Roxane (2019)

Frankrijk

geregisseerd door Mélanie Auffret
met Guillaume De Tonquédec, Léa Drucker en Lionel Abelanski

Wat doet Cyrano de Bergerac bij een kippenboer in Bretagne? Dit is het probleem van Raymond, die zijn passie voor klassiek theater altijd verborgen heeft gehouden. Maar wanneer hij plotseling met een faillissement wordt bedreigd, besluit hij alles op alles te zetten. Zijn idee is zo gek als wanhopig: zijn kippen trainen, waaronder zijn favoriete "actrice", de bekende Roxane. En hij heeft grote ambities...

Haha, maf plot.

Roxane, you don't have to lay eggs.

Vanaf 3 oktober in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Edna Mode
Vermakelijke film! Het Franse boerenleven en het gemeenschapsgevoel wordt mooi neergezet en Raymond is overtuigend vertolkt: een vat vol goede bedoelingen.

Fijne film om op de bank en een Franse fles te nuttigen!