• 8.252.836 stemmen

Geregisseerd door: Michael Dowse

Met onder meer: Dave Bautista, Kumail Nanjiani en Karen Gillan

Releasedatum: 11 juli 2019

Plot Stuber

"Saving the day takes a pair."

Vic Manning, een forse agent, probeert een misdadiger op te sporen die verantwoordelijk is voor een genadeloze slachting. Hij gebruikt een Uber-chauffeur om hem door Los Angeles rond te laten rijden op zoek naar de man. Wat volgt is een gewelddadige klopjacht...

imageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Ja , dit is erg fijne actie film .

Het verhaal is te dun voor woorden , maar de humor maakt dat wel goed .

Eigenlijk was Met precies wat ik verwachte . Al het er wel iets meer dikke actie in gemogen , maar nog steeds ruim voldoende .

Raadsel waarom dit flopte afgelopen zomer .

Maar heel erg onderscheiden doet ie ook niet .

Toch erg leuk vermaak !

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Beter dan ik had verwacht en dan is het al snel goed.

aantal leuke grappen

avatar van apolicum

apolicum

Dave Bautista begint meer en meer op Axel Daeseleire te lijken (of is het omgekeerd?)

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Ben geen fan van de komedie, das me maar weer al te duidelijk geworden. Maar aangezien het aantal goede films de laatste jaren gedropt is naar maar enkele per jaar, durf ik nu soms ook een komedie op te zetten. Meteen is duidelijk wat voor soort humor je om je oren krijgt in deze film, simpele humor en humor die al zo oud als Methusalem is.

Slap gelul schijnt voor velen leuk te zijn, ach dan tref ik het ook nog wel met mijn collega's op het werk. Want hier werd ik niet vrolijk van en een glimlach kon ik niet te voorschijn halen. Dave Bautista en Kumail Nanjiani moeten een leuk duo worden, hmmmmm. Puberhumor, te simpel voor mij.

Nee ook deze komedie lukt het niet om Left4Dead los te krijgen. 2** voor de enorme stereotypering.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Niet de eerste en niet de laatste buddy-film. Ik leg deze films altijd langs de Lethal Weapon-meetlat en dan wint een film het nooit van die klassiekers. Maar ze kunnen alsnog vermakelijk zijn. Stuber valt in die categorie. Alles is redelijk standaard en het schrijfwerk ligt ook niet hoog, maar er valt genoeg te lachen en de chemie tussen Bautista en Nanjiani werkt wel. Dat gekibbel is weer niks nieuws, maar ze doen wel hun best en dat in combinatie met best grove actie en geslaagde grappen levert wel een voldoende op.

avatar van schumacher

schumacher

Best een vermakelijk filmpje en der zitten leuke grappen in.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1996 berichten

Erg vermakelijke film met een prima mix tussen actie en komedie. Wat hebben we hard gelachen met het komisch duo Batista en Kumail, de chemie tussen die twee zat zeker goed. De actie was ook behoorlijk spectaculair, daar zorgde martial arts expert Iko Uwais wel voor.

avatar van Waku

Waku

Deze film werd mede mogelijk gemaakt door Uber ?Nogal flauwe actie komedie. Ik zie Dave Bautista in de toekomst liever in echte bikkelharde films. Daar komt hij zeker met het imposante postuur beter tot zijn recht. Slappe hap deze voor mij oninteressante " Stuber". 2.5*

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1994 berichten

Dit was het niet helemaal. Meer komedie dan actie. Ik heb de indruk dat Dave Bautista in voetsporen van Dwayne Johnson wil treden om actie en humor te combineren. Dat lukt Johnson wel, maar Bautista absoluut niet. Daar heeft hij zijn kop niet voor, want die ziet eruit als een ijzervreter en die hoort dus thuis in rauwe bikkelharde actiefilms waar humor niet in thuis hoort. Ben deze film eigenlijk hoofdzakelijk gaan zien om Iko Uweis, die de vechtsport Pencak Silat al vanaf zijn 10e levensjaar beoefend en uitstekend beheerst. Uweis vertolkt helaas maar de kleine rol van personage Oka Tedjo. Uweis is even in actie in het begin en het einde van de film en dat was jammer. Ik kan niet zeggen dat ik mij verveeld heb met deze film, maar zou hem ook niet aanprijzen om moeten te gaan zien. Dan zijn er veel betere. Van mij een 2.0

avatar van filmkul

filmkul

Matige actiekomedie. Het verhaal is maf en daardoor passend bij het genre. De uitwerking is vrij doorsnee. Er gebeurt eigenlijk niks verrassends. De actie is ook niet echt bijzonder en voor een actiekomedie best bloederig. De grappen en dialogen zijn een enkele keer grappig maar verder is de humor erg matig tot zoutloos. De chemie tussen de hoofdspelers kan beter wat met name komt door het beperkte acteerwerk van Bautista. Buiten dat kijkt de film toch best lekker weg en ziet hij er verzorgd uit. 2.0/2.5

avatar van macrobody

macrobody

Grappig maar sommige grappen zeiden me niets. Waarschijnlijk soort Amerikaanse inside humor. Over het geheel genomen wel vermakelijk.

avatar van mrkos

mrkos

Oh men, heb toch wel een aantal keer hard gelachen tijdens deze film en dat is lang geleden. Leuke actiescènes. Ik wil ook wel meer zien van onze grote vriend Bautista. Wat een beest!

scorsese

Aardige film waarin Uber-chauffeur een agent helpt die bezig is met een belangrijke zaak. Een vrij standaard buddy actie-comedy met een vlot tempo. Een voorspelbaar verloop en het plot doet er niet echt toe. Maar wel genoeg vermakelijke situaties en ook de twee hoofdpersonages zijn wel leuk (alhoewel zowel Dave Bautista en Kumail Nanjiani het wat geforceerd brengen soms).

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Een Uber-chauffeur die Stu noemt... dus: Stuber! Snap je 'm? Dat soort niveau van komedie dus...

Dave Bautista heeft geen kaas gegeten van komische timing. Het is duidelijk geen tweede Dwayne Johnson. Hij past veel beter in harde actiefilms. En een flik die halfblind is en voor de zoveelste keer tegen een muur aanloopt, blijft niet lang grappig! Die Kumail Nanjiani kende ik nog niet en is ook totaal niet grappig. De mooie Karen Gillan, bekend van jumanji welcome to the jungle (2017), is wel leuk maar heeft een veel te kleine rol in deze film.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Een actiefilm met een Uber-chauffeur (inclusief een flauwe woordspeling in de titel), het kon niet uitblijven. Maar mij hoor je niet klagen. De film valt meteen met de deur in huis - geen saaie intro - en laat daarna het gaspedaal niet meer los. De actiescènes zijn niet altijd even origineel, maar wel lekker over-the-top. Bautista en Nanjiani vormen bovendien een hilarisch duo.

Stuber is is zowat de coolst mogelijke commercial voor een Nissan Leaf. 3,5*

avatar van Phantasm

Phantasm

Vermakelijke actie/komedie die lekker wegkijkt.

avatar van cosper

cosper

Me er goed mee vermaakt, had er niet echt hoge verwachtingen van. Ideaal luchtig vermaak in deze sombere dagen

avatar van Collins

Collins

De naam van het ene hoofdpersonage is Stu. Hij rijdt voor Uber. De filmtitel is Stuber. Haha.

Niet alle humor is van dit niveau. Benedenmaatse humor wisselt gelukkig af met echt wel hele aardige humor. Dat moet ook wel met een plot dat weinig origineel is en op papier en (zo blijkt) ook daadwerkelijk weinig heeft te bieden. In de humor heeft de film in ieder geval iets dat (over het algemeen) alvast redelijk geslaagd is.

Een overbekend plot. Een onwaarschijnlijk duo dat door het lot is bijeengebracht, bestrijdt samen de misdaad. Dat klinkt erg uitgekauwd en niet heel prikkelend. En dat klopt ook, maar uiteindelijk vallen de vooroordelen mee. De film is dan wel niet heel diepzinnig en er worden geen nieuwe invalshoeken geëxploreerd, maar de humor en de actie hebben een prima amusementswaarde.

De tegengestelde combi van Kumail Nanjiani met Dave Bautista werkt gewoon goed. De interactie binnen het strijdige duo is goed voor grappige situaties en leuke dialogen.

De beste zijn die waarin Nanjiani’s personage het diepst in zijn stereotypische rol kruipt en heerlijk droge teksten spuit als wapen om de gespannen situaties mentaal de baas te worden. Het onbegrip dat de lompe Bautista daar tegenover stelt, maakt een situatie of dialoog extra grappig. En hoe voorspelbaar het soms ook allemaal is, het werkt gewoon toch komisch.

Harde rechercheur Vic en fijngevoelige Stu laten in hun zoektocht naar een onverlaat een spoor van vernieling achter. Het meeste budget lijkt dan ook te zijn opgegaan aan de effecten ten gunste van de actiescènes.

Die financiële uitgave resulteert in leuke over-the-top actie met veel geweld, achtervolgingen en vuurgevechten. Spektakelwerk dat visueel goed in orde is.

De film is een doorzichtige, maar ook amusante en grappige timekiller waar je je geen buil aan kunt vallen.

avatar van Rodger

Rodger

Ja net een OK...

Kon met sommige stukjes wel lachen, maar ook vaak saaie momenten erbij...

2.5 **

avatar van rebelkush

rebelkush

Dit film stond een lange tijd op mijn lijstje en vandaag was het dan eindelijk zover en ik heb genoten.

Nanjiani kende ik alleen van SNL waar ik hem oké vond maar had nooit gedacht dat hij zo hilarisch kan zijn. Bautista was voor mij onbekend maar ik vond hem geslaagd als een bad ass cop.

Als comedy is dit film meer dan geslaagd en ook de actie scene´s zagen er goed uit.

Wat mij betreft een zeer geslaagde buddy cop film dat veel en veel beter is dan bijvoorbeeld Ride along en Cop out. Wij hebben zo´n 80 min lang keihard lopen lachen

Dikke aanrader als je films zoals Midnight run, Bad boys, Rush hour, Hot fuzz en The other guys leuk vond. Als je dit film wilt kijken omdat er bij de genre actie staat kun je dit film beter skippen.

avatar van Q Jones

Q Jones

Heerlijke film.

Ik sta zelf in al het corona gebeuren te werken en als je dan deze film ziet is dat een erg aangename gewaarwording.

Ik was met deze film echt even 90 minuten alle shit vergeten en heb mezelf kapot gelachen. De interactie tussen Kumail Nanjiani ( echt een komische talent) en Dave Bautista vond ik zeer geslaagd.

4* redelijk hoog voor een film als deze. Maar ik heb echt 90 minuten nergens aan gedacht en hard kunnen lachen

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Ik had geen hoge verwachtingen. Maar het viel me toch best mee. De humor was ver te zoeken, althans de humor die ik kan waarderen. Typisch Amerikaanse cliché humor en actie. Soms best grof en goed uitgewerkt. Het verhaal is simpel, maar verveelt niet. De dochter van de politie is echt een schatje. Door haar aanwezigheid bleef ik kijken. Ze had maar een kleine rol, maar elke keer was ik weer blij verrast door haar ogen en gewoon haar personage. Zeker geen slechte film, als je van domme simpele actie films houdt.

avatar van klara

klara

Begint veelbelovend met een vrij lang deel van goede actie. Daarna wordt het geleidelijk

minder en de film op het laatst zelfs begint te irriteren doordat de komisch insteek absoluut

niet werkt. Flauwe humor die sowieso weinig effect sorteert doordat beide hoofdrolspelers

hier niet geschikt voor blijken te zijn. Bautista zie ik liever losgaan in de hardere actiefilms,

dan in een grappig bedoelde film. Zijn blindheid levert in het begin wel nog enige leuke

momenten op, maar het hele gedoe begint op den duur aardig te vervelen terwijl Nanjiani

als de chauffeur al gauw danig op mijn zenuwen begon te werken. Aan het einde schiet

de film al helemaal naar flauwe leukigheid door, maar was de onevenwichtige film dan ook

al lang de weg kwijt. Desalniettemin vond ik de film ook weer niet onder de middelmaat,

dit vooral omdat het er (Vooral aan het begin van de film) visueel dikwijls niet onaardig

uitzag.

avatar van fritsy

fritsy

Kumail Nanjiani is niet mijn komiek.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Heerlijke guilty pleasure. Het bedenkelijke niveau van Stuber wordt wel duidelijk in het titelgrapje dat de kneuzige Uberchauffeur Stu de hoofdrol speelt. Snap je hem? Stu en Uber maakt Stuber. Ha! 'Stuber' (2019) is een soort 'Collateral' (2004) met een nog ongeloofwaardigere gijzelingssituatie, waarin een überkneus (Kumail Nanjiani) en een bonkige agent (Dave Bautista) met elkaar zitten opgescheept tijdens het ontmantelen van een criminele organisatie. Met een onevenwichtig script wat zich in krankzinnige bochten wringt om de twee tegenpolen bij elkaar te houden. Ook qua toon een mismatch waar luchtige slapstick en grappige dialogen wel erg afsteken tegenover de hypergewelddadige schietpartijen. Toch is 'Stuber' (2019) van begin tot eind amusant als zoveelste buddycopfilm in de geest van 'Lethal Weapon' of 'Bad Boys'. De formule levert weinig nieuws op maar werkt wel.