Meltem (2019)

Frankrijk / Griekenland

geregisseerd door Basile Doganis
met Daphne Patakia, Rabah Naït Oufella en Lamine Cissokho

Elena is een jonge Franse vrouw van Griekse afkomst. Een jaar na de dood van haar moeder keert ze terug naar haar huis op het eiland Lesbos. Ze wordt vergezeld door haar vrienden Nassim en Sekou, twee jongemannen uit de voorsteden die meer gewend zijn aan de zitbanken van de stad dan de paradijselijke stranden. Hun vakantie wordt verstoord door de ontmoeting met Elyas, een jonge Syrische vluchteling.