The Hard Way (2019)

Actie

geregisseerd door Keoni Waxman
met Michael Jai White, Luke Goss en Randy Couture

John Payne is een voormalige soldaat die al een tijdje met pensioen is. Hij wil nu een rustig leven leiden. Maar dan hoort hij dat zijn broer Cody op een missie in Roemenië is gesneuveld. Hij gaat met twee bondgenoten op zoek naar een mysterieuze vijand om wraak te nemen.

avatar van centurion81
Mijn god wat een cheap ass poster is dit zeg

avatar van knusse stoel
Deze film is te zien op Netflix sinds vandaag.
Zonet heb ik de film bekeken en dit is eentje van '12 in een dozijn', vooral onze vriend John Payne is een 'harde' jongen die kalm overkomt maar voor wie je beter kunt sidderen als hij jou op het oog heeft. Dat zie je gelijk al in de openingsscène waarin hij mot krijgt met iets minder harde criminelen.
Het verhaal gaat over een wraakactie op degenen die zijn broer Cody hebben vermoord en dat is iets wat hem dusdanig pijn doet, dat hij degenen die hier voor verantwoordelijk zijn op gaat zoeken om zijn gram te halen! Het blijft vrijwel continu actie met nu en dan rustperiodes in de film, periodes waarbij hij stil kan staan over zijn toekomstige acties en om bij te komen van de vorige.
Helaas, te gewoon en daarom een 6-!

avatar van nightbreed
centurion81 schreef:
Mijn god wat een cheap ass poster is dit zeg

Haha, ik wou ook al een opmerking maken over die poster.
Bij zo'n poster weet je meteen dat het niet veel soeps kan zijn.

avatar van Brabants
The Hard Way is binnen het genre allemaal wat te goedkoop. Het verhaal is zeer standaard, het acteerwerk te slecht en de scenes zijn wat houterig van kleur. Erg jammer allemaal. Ik heb toch betere films gezien met Michael Jai White.

avatar van jippie2010
Een actiefilm die kwalitatief prima past tussen Steven Seagal en JCvD.
Simpel in opzet, een karig verhaallijntje, B-acteurs met een paar actiehelden, mooie vrouwen, en uiteraard vechtscenes afgewisseld met vuurgevechten. En natuurlijk een passend voorspelbaar einde.
Ik weet dat hier een markt voor is, maar dit is in ieder geval niet aan mij besteed. *2.0

jippie2010 schreef:
Een actiefilm die kwalitatief prima past tussen Steven Seagal en JCvD.

Ik vind toch echt wel dat gezien het oeuvre en alles wat JCvD eerder heeft gemaakt, dat hij niet in een zin met Steven Seagal kan worden vernoemd. Mijns inziens.

avatar van jippie2010
Brabants schreef:

Ik snap je punt, maar beide heren hebben in het recente verleden soortgelijke pulp uitgebracht. Ook JCvD. Zijn laatste 10 films scoren op 1 na allemaal onvoldoende op IMdB.

jippie2010 schreef:
Ook JCvD. Zijn laatste 10 films scoren op 1 na allemaal onvoldoende op IMdB.

Daarin heb je helemaal gelijk!

avatar van clockwork72
Die poster Ziet eruit als zon gigantische b film die je dan in zo'n 50 cent bak van de mediamarkt ziet liggen ofzo haha

Weer cheesy goedkope meuk uit Roemenië van deze prut regisseur. Het enige dat goed gaat is dat hij de aartsluie Seagal (en zijn stuntdoubles) heeft ingeruild voor Micheal Jai White. Die kan wel knokken. Daardoor zijn sommige momenten nog best te pruimen.

avatar van guchte
clockwork72 schreef:
of in de blokker lol

avatar van filmkul
Echte weer een Waxman filmpje. Een verre van origineel verhaal, standaard opbouw, beetje knok en schieterwerk tussendoor etc. Maar op zich deze keer redelijk te pruimen. De vaart zit er goed in en de film verveelt geen moment. Visueel ziet de film er verzorgd uit en de actiescenes zijn niet van spectaculair niveau maar kunnen er mee door. Het acteerwerk is gemiddeld. Betere B-film. 2.5

Redelijke actieprent, waarbij je niet te veel hoeft na te denken.
Simpel scenario, veel actie, meer is het niet, maar de film kijkt vlot weg en verveelt geen moment.

avatar van Ras-B
Redelijke actiefilm van Keonie Waxman met Michael Jai White. Michael Jai White speelt goed en wederom vette moves gechoreografeerd door Tim Mann. Heb ne zeker vermaakt maar vond deze iets minder Triple Threat en Accidental Man.
3,5 ster voor The Hard Way.

avatar van Freespirit2
Ok ok echt geen hoogstandje maar ik heb me vermaakt.
Snap alleen niet waarom zulke acteurs willen spelen in zo'n B film maar goed, het zal wel wat geld in het laatje brengen

B -film...B - acteurs, B- verhaal..Uitgezet na een half uur...

guchte schreef:
of in de blokker lol

Hahhah jaaaa...dat is zo'n film. Alleen die poster al...En die kijk je dan op een regen-zondagmiddag..