The Secret Kingdom (1998)

Alternatieve titel: The Tiny Kingdom

Verenigde Staten / Roemenië
Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door David Schmoeller
met Billy O'Sullivan, Andrew Ducote en Samantha Tabak

Een nieuwsgierig kind ontdekt per ongeluk een prachtige miniatuurstad die zich achter de gootsteen bevindt. Hij en zijn tienerbroer en -zuster worden vervolgens getransporteerd naar een vreemd land waar mensen chirurgisch worden aangepast aan hun werk. Twee koninkrijken uit een andere tijd en plaats staan op het punt ten oorlog te trekken en het is aan de kinderen om de vrede tussen de mensen te herstellen en hun eigen leven te redden.