The Angry Birds Movie 2 (2019)

Verenigde Staten / Finland
Animatie / Komedie

geregisseerd door Thurop Van Orman en John Rice
met de stemmen van Jason Sudeikis, Josh Gad en Danny McBride

Red, Chuck, Bomb en co. ondernemen een nieuw avontuur. Koning Mudbeard is heerser over de kwaadaardige varkens die een alliantie aangaat met een andere schurk. Samen beramen ze een wraakplan nadat hun thuisland vernietigd werd.

Vanaf 21 augustus in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

Vandaag de film wezen kijken omdat je letterlijk dood gegooid wordt met advertenties. Ik had het mijn zoontje beloofd dus dan maar op naar de bioscoop. Helaas geen 2D dus dan maar 3D. Dit voegt echt helemaal niets toe aan de film, dus zonde van de toeslag.

Dan de film: die gaat verder waar deel 1 is gestopt. RED is de grote held omdat hij vogeleiland gered heeft van de biggen. De pesterijen gaan gewoon door tussen de biggen en de vogels maar niet meer zo erg als in deel 1. Totdat het dorp van de biggen wordt aangevallen door een grote ijsklomp. De grote big gaat op onderzoek uit en ziet een ijsdorp met een ijskoude koningin die die kou zat is en dus de andere eilanden wil overnemen als vakantieresort. Dus sluiten de biggen en de vogels na wat gesteggel toch vrede en gaan tegen de koude koningin strijden, totdat blijkt dat er toch iets is wat je niet zou verwachten ( nou ja, als kind dan) als volwassenen heb je de clue vrij snel door maar voor kinderen is het fantastisch. Er zitten leuke grapjes tussen vooral van de baby vogels en Let op:Baby shark zit er ook in.

Al met al een leuke film, mooi gemaakt, leuke grapjes maar vraag me wel af of hier nu nog een 3e deel van te maken is.

avatar van Walter S.
Eens met de laatste alinea van degene hierboven. Memorabel is het niet, leuk tijdverdrijf is het wel. Zou er niet voor betalen, maar ik vond de vorige leuk genoeg om ook deze in de bios mee te pikken met de unltd kaart.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vond Angry Birds 1 nog wel vermakelijk, omdat die film redelijk in de buurt bleef van het concept van de games. Maar daar is hier weinig van terug te zien. Vrede tussen beide kampen, bleh. Visueel ziet het er geinig uit, maar praktisch elke animatiefilm ziet er tegenwoordig fraai uit dus daar scoor je nog weinig punten mee bij me. Het was vooral erg saai, te kinderlijk (ik besefte me even weer dat ik de doelgroep niet ben) en zoals gezegd had het nog weinig te maken met de games van weleer. Ik snap ook niet waarom ze jaren na de Angry Birds hype met de mobiele games nog films willen maken. Die komen gewoon een jaartje of 10 te laat.

avatar van Brabants
The Angry Birds 2 is qua humor zeker net zo grappig als zijn voorganger. Wat moet je er dan nog meer over zeggen? Gewoon een kei leuke familiefilm voor jong en oud. Stiekem vind ik hem nog wat leuker dan zin voorganger.

avatar van Antonev
Vermakelijk, vrolijk en zeer kleurrijk.

Het brengt allemaal niet veel nieuws, maar het verhaal is goed te pruimen en de nieuwe personages zijn leuk en passen goed bij de rest. Daarnaast is er weer veel humor en geestigheid en zijn de leuke kleine grapjes niet op 2 handen te tellen.

We hoeven er niet al teveel woorden aan vuil te maken. Maar dit is leuk voor kinderen en ook voor volwassenen brengt dit een fijn avondje luchtig vermaak.

avatar van soom
Weleens gespeeld, maar om daar nou een film van te maken.. Mnee.

Kon me niet voorstellen dat dat echt iets was, dacht ik vooraf.
Dus weer echt zo logisch om dit toch te aanschouwen.

Natuurlijk is het te triest voor woorden, is er geen verhaallijn, eerder een soort van kapstok om zoveel mogelijk te laten vergeten dat dit niets om het vege lijf heeft.
Maar goed, het pracht nummer In the arms of an angel verdient wat mij betreft twintig sterren, er wordt verder een heleboel mooie muziek gebruikt en daar houd ik van.
De vormgeving is verder natuurlijk rete simpel en karig, echt een lange versie van het spel met wat dialoog.

Niet top, verre van. Maar toch vermakelijk genoeg voor een keertje.

avatar van Terminator05
Al bij al viel het wel goed mee, met enkele mindere momenten maar over het algemeen wel oke. De humor was met momenten top.