Angry Birds (2016)

Verenigde Staten / Finland
Animatie / Komedie

geregisseerd door Clay Kaytis en Fergal Reilly
met de stemmen van Jason Sudeikis, Peter Dinklage en Bill Hader

Bird Island is een ongerept paradijs dat bewoond wordt door naïeve, onschuldige vogels die geen weet hebben van de buitenwereld. Ze koesteren hun eieren en, op een paar na, leven ze een zorgeloos en ongedwongen leven. Wanneer Red een aantal keer zijn kalmte heeft verloren wordt hij op een cursus woedebeheersing gestuurd, onder leiding van Mathilda. Daarnaast zijn er de razendsnelle Chuck en Bomb, een vogel die lijdt aan een stoornis waardoor hij regelmatig ontploft en daarom in een schuilkelder woont. Wanneer een stel varkens het eiland bezoekt raken ze bevriend met elkaar. Red vertrouwt de varkens echter voor geen cent.

avatar van mjk87
Nee. Schreeuwerig, lelijk en vervelend. Een verhaaltje van niets om maar een merk te promoten en er geld aan te verdienen zonder ook maar een greintje persoonlijkheid erin (iets dat Disney dan vaak nog wel heeft, al willen ze daar net zo goed cashen). En dat merk je als kijker gewoon. Matig stemmenwerk, kleurrijk maar van een lelijke kitscherigheid en af en toe wel een poging tot iets fraais, maar gewoon niet goed uitgewerkt. De muziek was wel aardig en een enkel grapje werkte wel, maar als geheel een strontvervelende film. 1,0*.

avatar van Mitakcor
Leuke film met een geweldige openingsscène. Later begint het inderdaad een beetje te vervelen maar dat is meestal het geval bij animatiefilms. Vogels als Chuck en Bomb zijn amazing. Wel jammer dat het net als de meeste animatiefilms ook allemaal te voorspelbaar is. Prima keuze voor een avondje genieten.

avatar van Decec
Een leuke animatie/actie/avontuur/komedie/familie film...
Leuk verhaal...
Leuk gemaakt animatie...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Niet slecht...

avatar van K. V.
Deze op goed geluk eens geprobeerd en vond het wel een vermakelijke film. Hij komt in het begin een beetje hyperkinetisch over, maar dit wordt wel beter naarmate de film vorderde.
Het verhaal is niet super moeilijk, maar weet wel te boeien.
De figuurtjes zijn wel leuk en visueel zat het ook wel snor.
Hij viel eigenlijk beter mee gedacht en heb me er wel mee geamuseerd.

avatar van Phantasm
Redelijke animatiefilm, leuk voor een keer.

avatar van nathaniel177
Totaal niet voor kinderen net een michael bay film. Slecht verhaal. Ik vind het spel leuker

Holy fuck.

Type de ergste in z'n soort. Het is al niet mijn favoriete genre maar heb er echt niks positiefs in kunnen vinden. Erger nog, na een kwartiertje begon een steeds grotere irritatie op te wellen. Die is ook nooit meer gestopt met wellen.

Dat het plot niet al te best zou zijn was geen verrassing. De games zijn niet bepaald narratieve hoogtepunten, dan nog wist men duidelijk geen raad met het plot van deze film. Het duurt een volledig uur alvorens de film echt begin. Het eerste uur is gewoon intro die nergens toe leidt. Daarna wordt de rest er op een half uurtje doorgetrokken. En dat hoeft dan niet eens erg te zijn, een My Neighbor Totoro is niet anders, maar Angry Birds speelt niet eens op sfeer of charme. Het is gewoon een film van een half uur met een uur schoorvoeten vooraf.

De humor is ook ab-so-luut niet te harden. Zowat alle mogelijke bird-pig puns zijn voorbijgekomen. Zowel in de achtergrond (type Kevin Bacon in Hamlet) als in de dialoog. En er is er echt geen enkele grappig. Da's erg want de film is zo extreem druk en er worden zoveel pogingen tot humor ondernomen dat het tragisch is hoe echt niks leuk is. Zelfs geen grijns.

Veel lawaai, erg schreeuwerig, drakerige muziek, gebrekkige humor, vervelende personages en een compleet gebrek aan plot. Dat ze dit nog tot 100 minuten gerokken hebben is het enige mirakel.

KillerPony 3000
Van 'katapulteer de vogel op het zwijn'- smartphone spelletje naar speelfilm, zelfs rond een stofzuiger vond men ooit een soort van plot (check The Oversexed Rugsuckers from Mars), dus waarom niet. Angry Birds had gerust een betere Robert Rodriguez' cerified onzinfilm kunnen zijn waar Danny Trejo een CGI parkiet naar een gevleugeld varken schiet, ik bedoel maar, als je gekkigheid gaat verfilmen doe het dan meteen goed. The Angry Birds Movie is helaas een melige pixar-achtige tekenfilm geworden, te braaf in een standaard plotje gegoten en dat is net het omgekeerde van waar het spel om vraagt. De stukken met de boze vogeltjes in agressietherapie en de verdoken hak op Columbus maken het nog enigszins kijkbaar.

avatar van Shadowed
Flauw.

Niet een al te genietbare animatiegameverfilming. Ooit eens in het vliegtuig gekeken maar bij een recente herziening maar weer besloten om hier een mening op te schrijven. Het spel heb ik weleens gespeeld, vond het wel lollig dus mijn interesse hiervoor was vroeg gewekt.

Echter vond ik het het spel nauwelijks eer aan doen en zit het vol met irritante karakters (vogels hier) die niets toevoegen in het verhaal een vaak alleen maar de speelduur uitrekken. Dit had niet boven de 90 minuten moeten komen.

Verhaal zelf stelt ook maar weinig voor, vooral de voorspelbaarheid is allang bekend bij ons. De varkens zijn natuurlijk slecht en gaan alleen voor de eieren, dat kan iedereen vanaf het begin al raden. Qua humor zijn er wel weer een aantal glimlach momenten, dat maakt het wel goed.

Pakkende slotfase en een prima animatie trekken de flauwe kinderfilm wat omhoog. Kinderen die het spel ook spelen zullen dit wel slikken, voor de rest is het allemaal vrij bedenkelijk.