The Angry Birds Movie 2 (2019)

Verenigde Staten / Finland
Animatie / Komedie

geregisseerd door Thurop Van Orman en John Rice
met de stemmen van Jason Sudeikis, Josh Gad en Danny McBride

Red, Chuck, Bomb en co. ondernemen een nieuw avontuur. Koning Mudbeard is heerser over de kwaadaardige varkens die een alliantie aangaat met een andere schurk. Samen beramen ze een wraakplan nadat hun thuisland vernietigd werd.

• Vanaf 21 augustus in de bioscoop

Vanaf 21 augustus in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

Vandaag de film wezen kijken omdat je letterlijk dood gegooid wordt met advertenties. Ik had het mijn zoontje beloofd dus dan maar op naar de bioscoop. Helaas geen 2D dus dan maar 3D. Dit voegt echt helemaal niets toe aan de film, dus zonde van de toeslag.

Dan de film: die gaat verder waar deel 1 is gestopt. RED is de grote held omdat hij vogeleiland gered heeft van de biggen. De pesterijen gaan gewoon door tussen de biggen en de vogels maar niet meer zo erg als in deel 1. Totdat het dorp van de biggen wordt aangevallen door een grote ijsklomp. De grote big gaat op onderzoek uit en ziet een ijsdorp met een ijskoude koningin die die kou zat is en dus de andere eilanden wil overnemen als vakantieresort. Dus sluiten de biggen en de vogels na wat gesteggel toch vrede en gaan tegen de koude koningin strijden, totdat blijkt dat er toch iets is wat je niet zou verwachten ( nou ja, als kind dan) als volwassenen heb je de clue vrij snel door maar voor kinderen is het fantastisch. Er zitten leuke grapjes tussen vooral van de baby vogels en Let op:Baby shark zit er ook in.

Al met al een leuke film, mooi gemaakt, leuke grapjes maar vraag me wel af of hier nu nog een 3e deel van te maken is.