The Man in the Iron Mask (1977)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Avontuur

geregisseerd door Mike Newell
met Richard Chamberlain, Patrick McGoohan en Louis Jourdan

De musketiers moeten Frankrijk bevrijden van Lodewijk XIV. Die heeft een tweelingbroer welke ooit de Franse troon moet bestijgen. Daartoe krijgt deze onbezorgde vrijbuiter een opvoeding van D'Artagnan.

avatar van Flipman
Ik heb me wel vermaakt met deze Film! 't Is lang geleden, maar het verhaal wasnog goed te begrijpen voor zo'n klein jochie als ik (dat ik toen was !).

Ik geef 'm 'n drie en 'n half.

Ook in 2008 nog steeds een leuke film. Vandaag de dag meer technische mogelijkheden. Maar toch. Een 3.0 van mij.

avatar van Boenga
Leuk verhaal (ik heb het boek nog niet gelezen), een paar mooie beelden, indrukwekkende kostumering, en meer van dat... MAAR WAT IS DIE CHAMBERLAIN TOCH EEN SLECHTE ACTEUR !!!!

avatar van Boris75
Ha. 'k Vond Chamberlain als badguy toch best grappig. Was leuk de film weer eens te zien.

avatar van Boenga
Boris75 schreef:

Nee, nee, niet badguy, wel badactor...!

avatar van akira124
erg kinderachtig allemaal.

Mnee.

Newell ligt me sowieso al niet, maar deze film vond ik wel érg saai. Redelijk doodse vertelling van een aloud verhaal. Veel verder dan een goedkope kostuumfilm komt Newell niet. En als je dan al niks met de setting hebt wordt het een lange zit.

Visueel erg saai, de muziek irriteert vooral dat dan het wat bijdraagt. Maar het zijn vooral de ellenlange nietszeggende stukken, de droge dialogen en de ridicule actiescenes die van deze film een zware zit maken.

Zo maken ze ze niet meer, en gelukkig maar. Het laatste uur bijna constant tegen de slaap moeten vechten, en zo moe was ik toch echt niet toen ik begon te kijken. Eentje om snel te vergeten, het verhaal kent veel boeiendere versies.