Remember Me (2019)

Spanje / Verenigde Staten / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Martín Rosete
met Bruce Dern, Caroline Silhol en Sienna Guillory

Een weduwnaar ontdekt dat zijn oude vlam de ziekte van Alzheimer heeft. Hij is altijd stilletjes van haar blijven houden en hopeloos verliefd op haar. Hij besluit naar het bejaardentehuis te gaan in een poging zich met haar te herenigen.

avatar van schumacher
Gezapige maar ijzersterke film met schitterende acteurs en een prachtverhaal ook.
Hier en daar een heel klein vleugje humor maar vooral drama natuurlijk.
Heel het plaatje klopt gewoon, er hangt een zalig sfeertje rond, gepaste muziek erbij enz...
Echt van genoten.

Dit is wel een film die bv een 16 jarige 2 keer niks zal vinden. Mss verschiet ik vanmezelf nu dat ik zo'n film zo'n hoge score geef, 20j geleden had ik die waarschijnlijk al helemaal niet opgezet.
Ik ben oud aan het worden???

Of mss herken ik het heel goed omdat mijne nonkel in een home zit , 70j oud is en ook Alzheimer heeft en ik heb die ook zien achteruit gaan, het begint en dan gaat het beetje bij beetje van kwaad naar erger. Ik weet zelfs niet eens of dienen mij nog herkent of niet, ik vrees ervoor. Zo erg is Alzheimer mensen, die man was ne zeer slimmen ook, was nooit of zelden ziek ook, perfect gezond en dan opeens boem...........
Nog een laatste dingetje: Hier is het nog een beetje van een happy end maar ik kan u zeggen dat de realiteit bij velen anders is, mijne nonkel heeft geen leven meer, kan niks zelfstandigs meer doen, je zit daar de hele dag op je kamertje te niksen, maar echt te niksen, schrijnend.

Redelijke film waarin een bejaarde man zegt alzheimer te hebben vanwege een jeugdliefde. Op zich een prima opzet, maar wel wat onevenwichtig qua toon soms en sommige zaken hadden beter achterwege gelaten kunnen worden of beter uitgewerkt. Wel een aantal goeie scenes en Bruce Dern stelt nooit teleur.

Die gemiste liefde de je hele leven bij blijft en die je nog zo goed herinnerd; wat als..

Oude mensen hebben mooie, soms nog niet vertelde verhalen.

Het verhaal wordt mooi verteld door Bruce Dern, terwijl zijn liefde geplaagd wordt door alzheimer.

Ondanks dat ik het een mooie, integere film vind, bleef die brok in mijn keel uit.
Misschien om dat ik het toch tegen het zoetsappige aan vond.

avatar van filmkul
Aardige feelgood movie. Het verhaal is leuk. De uitwerking door Rosete is over het algemeen redelijk maar kent ook wat minpunten. In sommige delen van de film gebeurt te weinig of lijkt de film stil te vallen. Niet dat het verveelt maar je mist soms wat peper. Verder is het een heerlijke film om naar te kijken. De film heeft wat humor en een vleugje drama, maar geeft vooral een lekker gevoel. Mede dankzij het gepassioneerde acteerwerk van de hoofdrolspelers. Gewoon kijken en genieten. 3.5