Eternal Beauty (2019)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Craig Roberts
met Sally Hawkins, David Thewlis en Alice Lowe

De 17-jarige June heeft een mooi leven in het vooruitzicht. Ze is gelukkig verloofd met haar vriend Johnny en heeft een veelbelovende carrière als model voor de boeg. Op een dag stort haar wereld in elkaar als ze een felbegeerde schoonheidswedstrijd verliest en ontdekt dat Johnny een affaire heeft met haar beste vriendin. Het nieuws zorgt ervoor dat June mentaal instort en jaren van ziekenhuisopnames en intense therapie volgen. Twintig jaar later voert June nog steeds een hard bevochten strijd tegen schizofrenie, waarbij ze weinig steun ontvangt van haar familie. Haar enige troost komt van online gesprekken met een minnaar, die haar aanmoedigt om te stoppen met haar medicijnen, met onvoorspelbare gevolgen.

avatar van Elokuva
Een hele bijzondere film! De film volgt het verfrommelde leven van Jane, maar wat heel goed is verfilmd is de situatie en de omstandigheden waarin Jane terechtkomt omdat ze lijdt aan schizofrenie. Daarom is deze film vooral geschikt voor mensen die in de psychiatrische zorg werken.

Ik geef de film dan ook 5 sterren!