Remember Me (2019)

Spanje / Verenigde Staten / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Martín Rosete
met Bruce Dern, Caroline Silhol en Sienna Guillory

Een weduwnaar ontdekt dat zijn oude vlam de ziekte van Alzheimer heeft. Hij is altijd stilletjes van haar blijven houden en hopeloos verliefd op haar. Hij besluit naar het bejaardentehuis te gaan in een poging zich met haar te herenigen.

Redelijke film waarin een bejaarde man zegt alzheimer te hebben vanwege een jeugdliefde. Op zich een prima opzet, maar wel wat onevenwichtig qua toon soms en sommige zaken hadden beter achterwege gelaten kunnen worden of beter uitgewerkt. Wel een aantal goeie scenes en Bruce Dern stelt nooit teleur.

avatar van filmkul
Aardige feelgood movie. Het verhaal is leuk. De uitwerking door Rosete is over het algemeen redelijk maar kent ook wat minpunten. In sommige delen van de film gebeurt te weinig of lijkt de film stil te vallen. Niet dat het verveelt maar je mist soms wat peper. Verder is het een heerlijke film om naar te kijken. De film heeft wat humor en een vleugje drama, maar geeft vooral een lekker gevoel. Mede dankzij het gepassioneerde acteerwerk van de hoofdrolspelers. Gewoon kijken en genieten. 3.5