Une Colonie (2018)

1 stem

Canada

geregisseerd door Geneviève Dulude-De Celles
met Émilie Bierre, Jacob Whiteduck-Lavoie en Irlande Côté

Camille dwaalt door het landschap en praat met kikkers en kippen. Ze vaart als een zorgeloze ziel door het leven. Maar voor haar oudere zus, de introverte Mylia, zijn dingen gecompliceerder. Mylia is verdwaald tussen de onzekerheid in haar gezinsleven, de oppervlakkige sfeer op haar nieuwe school en haar eerste ervaringen op feesten. Het is Camille die uiteindelijk Mylia introduceert bij Jimmy. De jongen uit het nabijgelegen Abenaki-reservaat is anders en zorgt voor een nieuwe kijk op haar leven.

avatar van Verhoeven
Een meisje van een jaar of vijftien kruipt langzaam uit haar schulpje. En dat wordt op een dusdanig kleine, ingehouden, terloopse manier verteld dat ik er geregeld kippenvel en tranen van had. Prachtfilm!

avatar van Mac Hammer Fan
Verhoeven schreef:

Waarom stem je dan niet?

avatar van John Milton
Verhoeven schreef:
Dit kan toch prima bij ons draaien in nl?

Ik zou er zo naartoe gaan in Utrecht. Jammer dat het niet is aangekocht, of zit die kans er alsnog in? Lijkt me een bijzonder fijne film inderdaad.

avatar van Verhoeven
Eén van de programmeurs van Cinekid vond hem ook prachtig. Wellicht daar.