Krew Boga (2018)

België / Polen
Historisch / Drama

geregisseerd door Bartosz Konopka
met Krzysztof Pieczynski, Karol Bernacki en Wiktoria Gorodecka

De vroege middeleeuwen. De ridders Willibrord en Bezimienny willen een heidense nederzetting in de bergen zoeken en de mensen aldaar dopen. Hoewel christianisatie de enige manier is om de inwoners te redden van de komende uitroeiing, zou de missie van het duo kunnen worden gestopt door de heidense priester en dorpsleider Geowold. Hun daden blijken een grote test van het geloof te zijn voor de twee ridders.