Driveways (2019)

geregisseerd door Andrew Ahn
met Hong Chau, Lucas Jaye en Brian Dennehy

Cody's zomer begint met een roadtrip. Hij vergezelt zijn moeder Kathy en reist naar het huis waar zijn overleden tante woonde. Terwijl Kathy bezig is met het opruimen van de plek, moet de bijna negenjarige knaap de tijd alleen doorbrengen in de onbekende buurt. De eerste ontmoeting van de jongen met de oude buurman Del markeert het begin van een speciale vriendschap.

Redelijke film over een moeder en haar zoontje die het huis van haar overleden zus betrekken. Niet echt een verhaal, maar meer een ingetogen slice of life drama. Er gebeurd niet al te veel en het heeft allemaal niet veel om het lijf. Maar toch kijkt het wel gemakkelijk weg vooral vanwege het aangename, rustige tempo en de prima cast.