Goldie (2019)

geregisseerd door Sam de Jong
met Slick Woods, George Sample III en Danny Hoch

Goldie is een eigenwijze New Yorkse tiener die ervan droomt beroemd te worden. Haar dromen over roem zal ze echter moeten koppelen aan een weerbarstige realiteit: haar moeder is opgepakt en haar twee jonge zusjes dreigen uit huis geplaatst te worden. Vervolgens doet ze er alles aan om hen uit handen te houden van de jeugdzorg.

avatar van Macmanus
Hoe ontvangen in Berlijn?

Malick
Slecht.

Vanaf 16 januari 2020 in de bioscoop (Cherry Pickers Filmdistributie)

Op donderdag 25 april beleeft de film zijn Amerikaanse première op het Tribeca Film Festival dat van 24 april t/m 5 mei wordt gehouden in New York.

avatar van Macmanus

Waar gaat het mis?

Malick
Macmanus schreef:
Waar gaat het mis?
Vooral een heel beroerd script en middelmatige acteurs.

avatar van mrklm
Er is hier en daar wat teveel opvulling met shots van Goldie die over straat loopt, maar Slick Woods is charismatisch en overtuigend in dit eenvoudige, maar pakkende verhaal. De 18-jarige Goldie droomt van een carrière als danser en laat haar zusjes meedoen met haar shows in het buurthuis. Maar wanneer haar moeder wordt gearresteerd wegens drugshandel gaat er bij Goldie een knop om en ontfermt ze zich zo goed als ze kan over haar kleine zusjes. Ze klopt aan bij vrienden en familie die haar steeds adviseren om de hulp van Jeugdzorg te accepteren, maar Goldie blijft vast geloven dat ze de zaken zelf kan oplossen zodat zij en haar zusjes bij elkaar blijven.

De regie van Sam de Jong is degelijk en Woods, Alanna Renee Tyler-Tompkins en Jazmyn C Dorsey zijn zeer overtuigend als de zusjes. Het is allemaal niet bijzonder origineel of diepgravend, maar in Woods' filmrol weet ze de aandacht probleemloos vast te houden.