Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes (2019)

Documentaire
235 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Joe Berlinger
met Ted Bundy, Hugh Aynesworth en Stephen Michaud

Documentaire over seriemoordenaar Ted Bundy, die in 2019 precies dertig jaar geleden is geëxecuteerd voor drie moorden uit de jaren zeventig. Er wordt echter gedacht dat Bundy tientallen moorden op zijn geweten heeft. In de documentaire zijn de laatste dagen van de seriemoordenaar te zien. Er zijn beeld- en geluidsopnames te zien en te horen uit de periode waarin Bundy in de dodencel zat, terwijl hij wachtte op de doodstraf.

avatar van Shaky
Redelijke documentaire over één van de bekendste seriemoordenaars uit de moderne geschiedenis. De serie is gebaseerd op 100 uur bandmateriaal vol met gesprekken tussen Bundy en een journalist. Het grootste gemis in de serie is het niet inzetten van meer van die gesprekken. We horen slechts sporadisch wat stukken en verder is het vooral een standaard documentaire met beelden en informatie die al jaren bekend is en al veel vaker gebruikt is.

Jammer, gemiste kans zeker omdat de show veel bombarie gemaakt heeft vooraf met 'al het geluidsmateriaal dat er is' om het vervolgens amper in de serie te verwerken.

Het onderwerp is en blijft enorm interessant en daarom kan ik nog wel een 7 kwijt voor de documentaire, maar ik heb niets nieuws gezien.

Even opnieuw:

Sensatiebeluste chocodoc over een van amerika’a lievelingetjes ted bundy. Al bundy is trouwens vernoemd naar ene king kong bundy. Een ouwe knar die vaak een pak rammel kreeg van andre the giant.

Je wordt door de cover gelokt met de belofte van ‘nieuwe inzichten’. Maar dat valt bijzonder tegen. Gewoon weer ouwe meuk dat je allang kende van die ouwe ted bundy film uit 02. Die echter heel wat beter was. Nu in een fout 70’s shockdoc ‘killing of america’-stijltje.

Wel beangstigend dat die usa rednecks staan te juichen bij de executie in florida. Of dat die redneck jongedames gaan zitten bij het proces puur voor de kick.

Vreselijk land dat usa.

avatar van Elchapo
Mooie docu over één van de meest gestoorde seriemoordenaars van Amerika.Het is mij nogmaals volkomen duidelijk dat deze 'mensen' niet te genezen zijn en een gevaar voor de mensheid......36 (!!!!!!!!!) jonge vrouwen heeft deze freak vermoord.volkomen terecht veroordeeld tot de doodstraf,die eigenlijk in elk land ter wereld nog uitgevoerd zou moeten worden.alleen dat is gerechtigheid........3.5 stars.

avatar van richiedoom
Ik ben enorm nieuwsgierig naar deze docu maar ik lees toch wat gemixte reacties...
Is dit een aanrader als je nog bijna niets weet van Ted Bundy (behalve dat het een seriemoordenaar was)?

avatar van Bob Gray
richiedoom schreef:

Als je niet heel bekend bent met Ted Bundy is het een mooi gemaakte en interessante docu.

NRT
mikey schreef:
Even opnieuw:

Vreselijk land dat usa.

Ook beangstigend dat zoveel vrouwen (en mannen?) helemaal gek waren van die Ted Bundy. Hoe gek (of is het naïef) kun je zijn. Nu is dit wel niet eigen aan de VS. In België hadden we ook de serie 'De Kroongetuigen' en daar zag je dat die psychopaten ook regelmatig fanmail kregen. Die vrouwen mochten die gekken zelfs in de gevangenis opzoeken. Zelfs Dutroux heeft fanmail gehad. Een beetje ziek.

Nu ben ikzelf nog redelijk jong en heb ik de hele hysterie rond Ted Bundy niet meegemaakt. Ik weet enkel dat het een bekende seriemoordenaar is. Ik ga deze documentaire dus zeker bekijken.

NRT schreef:
Ook beangstigend dat zoveel vrouwen (en mannen?) helemaal gek waren van die Ted Bundy. Hoe gek (of is het naïef) kun je zijn. Nu is dit wel niet eigen aan de VS. In België hadden we ook de serie 'De Kroongetuigen' en daar zag je dat die psychopaten ook regelmatig fanmail kregen. .
Gaat niet over fanmail maar over vrouwen die als thrill seekers bij het proces gaan zitten, voor de kick.

NRT
mikey schreef:
Gaat niet over fanmil maar over vrouwen die als thrill seekers bij het proces gaan zitten, voor de kick.

Ik heb het in dit geval over de serie 'De Kroongetuigen'. Ik vergelijk het gewoon met elkaar. In mijn ogen blijft het even bizar en gestoord om dit te doen.

NRT schreef:
Dat ken ik niet. Fanmail wordt gestuurd, door de jaren heen, door mensen die een brief schrijven. Hier zie je een amerikaanse hype van een rechtzaak dat talloze dagjesmensen oplevert. In dit geval dames die dan voor de tv verkondigen hoe 'bang' ze waren om in dezelfde ruimte met het monster te zitten.

avatar van bjerik76
dit had veel korter gekund,
er zaten veel ( overbodige) langdradige stukken in die de aandacht hier enorm verminderde.