Roubaix, Une Lumière (2019)

Alternatieve titel: Oh Mercy!

Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Arnaud Desplechin
met Léa Seydoux, Sara Forestier en Roschdy Zem

Roubaix, Frankrijk. Hoofdcommissaris Daoud en zijn partner, nieuweling Louis, doen op kerstavond onderzoek naar de moord op een oude vrouw. De buren, twee jonge vrouwen, worden al snel gearresteerd. Ze blijken verslaafd, alcoholisten en geliefden van elkaar. Daoud probeert vervolgens een manier te vinden om bij de daders, los van de gruwel van het misdrijf, enige vorm van hun menselijkheid terug te vinden.