Abducted in Plain Sight (2017)

Alternatieve titels: Forever B | Forever 'B' | Stolen Innocence

Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Skye Borgman
met Jan Broberg, Mary Ann Broberg en Bob Broberg

In 1974 valt in een kleine gemeenschap in Idaho een naïef godsdienstig gezin ten prooi aan de manipulatieve charmes van een buurman. Hij ontvoert hun twaalfjarige dochter. Wanneer het meisje vijf weken later terugkeert, verzekert ze haar ouders en de rechtbank dat "er niets is gebeurd". Daardoor komt de pedofiel vrij en is hij in staat om het kind nog jaren lang seksueel, emotioneel en psychologisch te mishandelen.

avatar van 606
Echt ziek, en ongelooflijk

avatar van floor87
Wat een verhaal. Vond het zo bizar dat ik gelijk ben gaan Googlen of het echt is. En dat is het.

avatar van DarlingDionne
Naast een bizar verhaal ook echt een bizar laag gemiddelde hier joh...

avatar van Marbles
Brrrrr, ik moet even bijkomen nu.

avatar van missl
Wat een verhaal van dit meisje en wat het ook laat zien is hoe geraffineerd zo'n dader is.

Ahhh goede waarderingen, tnx MM geen enkele onvoldoende....Ik klikte hem aan en ga vanavond kijken. Hoop dat ie beter is ( niet boeiend) dan Natascha Kamphus. Het verhaal lijkt mij ook boeiender , want wat ik zo lees , is er behoorlijk sprake van Stockholmsyndroom..of hoe heet dat?

avatar van Thomas83
Weer zo'n documentaire over een blijkbaar waargebeurd verhaal vol bizarre twists. Echt onvoorstelbaar hoe die familie zich heeft laten inpakken door die buurman. Ik vond het al raar dat ze na Jans eerste verdwijning pas na een paar dagen naar de politie stappen. Het wordt zo sterk dat de naïviteit van de ouders van dat kind op een gegeven moment gewoon komisch wordt, alleen maar versterkt door die stukjes tussendoor met die nog steeds zichtbaar geïrriteerde FBI-agent.

Vroeg me ook af of er niet meer aan de hand was met de Brobergs. Was het echt zo'n doorsnee familie? Als je na Jans tweede verdwijning dat telefoongesprek hoort tussen de moeder en Bob, echt bizar hoe robotachtig ze op alles reageert. Ook wat betreft de seksuele relaties die vader en moeder met de buurman hebben lijkt niet alles verteld te worden. Eigenlijk roept de docu meer vragen op dan het beantwoordt 3.0*.

avatar van Tina77
Heb het maar afgezet. Zieken van geest die Mormonen, zowel de buurman als de ouders zelf. Dat je niet meer verstand hebt...

avatar van italklaas
Die zijn echt allemaal naïef en geschift... dit is zo typisch amerikaans en alles met hun godsdienst/religie als excuus...