• 11.512 nieuwsartikelen

Met onder meer: Joel Courtney, Calum Worthy en Andi Matichak

Gesproken taal: Engels en Spaans

Plot Assimilate

"The enemy is you"

De drie vrienden Zach, Randy en Kayla maken een videoserie die ze uitzenden op het internet. Ze hebben het vermoeden dat hun buren vermoord zijn en dat iets of iemand bezit genomen heeft van hun lichamen. Het drietal besluit de zaak nader te onderzoeken en gebruikt het als onderwerp voor hun videoserie.

avatar van tattoobob

EvilPimp

ik niet

avatar van Glacius

Glacius

Zeer matig op alle vlakken. De amateurisme druipt er vanaf.

avatar van janbk

janbk

Ik vond m eerlijk gezegd wel aardig. Niet hoogstaand, maar een goede wegkijker

avatar van barcam

barcam

De Aldi versie van The Invasion of the Body Snatchers.

Amateurisme ten top, totaal ongeloofwaardige karakters en onnozele speciale effecten.

avatar van Daan258

Daan258

Redelijk!

Geen info van te voren gelezen dus geen idee wat ik moest verwachten.

Het weet aardig te boeien en dan met name de eerste helft van de film. Hier en daar wat kleine spannende momenten, daarna zakt het iets in.

Ook leuk dat de film wat found footage beelden bevat.

Acteerwerk wel wat matig.

Kleine 2,5*

avatar van 606

Verassend goed, beter dan sommige horror films die voorbij komen.

avatar van jpgleiden

jpgleiden

Mwaw

avatar van Collins

Collins

Een film die diep in de buidel tast van films als Invasion of the Body Snatchers (1956) en Invaders from Mars (1953). De insteek is hier wat avontuurlijker en speelser. De personages zijn jeugdiger. De verteltrant is veel vlotter. De film heeft veel minder adempauzes. Toch zijn de inspiratiebronnen onmiskenbaar.

De gebeurtenissen rollen heel gladjes en flitsend aan je oog voorbij. Het is een gemoderniseerde en overdrive versie van de science fiction- en horrorfilms uit de jaren 50, zou je kunnen zeggen. Films die veel statiger en bombastischer zijn geënsceneerd.

Voorzien van die nieuwe snelle impulsen functioneert Assimilate prima en word je vakkundig afgeleid van het feit dat je gewoon naar een ripoff van die eerder genoemde films zit te kijken.

Op zich is het allemaal ook niet onaardig, hoor. Het tempo ligt hoog. De cast doet het best leuk. Er is volop gedraaf en geren. Genoeg actie en opgeklopte spanning om de aandacht er een filmduur lang bij te houden. Het gaat allemaal zo snel dat je bijna vergeet dat je naar iets aan het kijken bent dat gekopieerd is. Best slim gedaan dus.

Het maniertje werkt ook op andere vlakken. Regisseur Murlowski (met een behoorlijke staat van dienst die vooral is gebouwd op het ter wereld brengen van vele matige thrillers) dekt met zijn snelle enscenering ook de matige speciale effecten in eerste instantie heel vaardig toe.

Na afloop van de film, komen al die tekortkomingen natuurlijk toch wel binnen en besef je pas goed dat je gewoon naar een productie hebt gekeken die niet boven het niveau van een gemiddelde syfy-channel film uitstijgt.

avatar van Rickyman

Rickyman

Ben het ook met bovenstaande bericht eens, het bracht niks nieuws en begonnen die jongens me ook al gauw te vervelen, maar het went wel en volgen de gebeurtenissen elkaar snel op, waardoor het toch een vrij vermakelijk filmpje is geworden.

avatar van umbra

umbra

Goh, dit is zo'n film die ik misschien als 13jarige nog leuk zou vinden, maar nu, naah. Daarvoor is ie gewoon veel te minnetjes op alle vlakken en krioelt ie van zeer middelmatige tot slechte acteerprestaties. Je hebt veel b en c films die echt nog vet en leuk zijn, die gewoon iets hebben, deze komt gewoon amateuristisch over gaan de eerste tot de laatste seconde.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

Ik kan enkel zeggen copy-paste Collins.

avatar van Shadowed

Shadowed

Best prima.

Typische horrorfilm die enkel als tussendoortje dient en zich vooral op young adults richt. Veel meer dan dat is het niet en pretendeert het ook niet te zijn. Erg speciaal is de inhoud ook niet, maar wel vermakelijk ten top en dat is de redding geweest van Assimilate.

De cast is ook opvallend genoeg best prima. Ik kon er een hoop tijdens het kijken al opnoemen, maar ik kijk dan ook young adult best graag. Personages zijn niet al te bijzonder, de rollen zijn ook wat mak geschreven, maar op z'n beurt wordt er ook niet slecht geacteerd. Vooral Matichak doet het best aardig.

De film kent een hoog tempo, mede omdat het verhaal zo onrustig wordt verteld. Alles moest er blijkbaar heel snel doorheen, en Murlowski bracht na deze film nog twee andere films uit dus de haast zal er vast wel geweest zijn. Dat levert een wat afgeraffeld maar vermakelijk resultaat op.

Visueel is het wel oké. De CGI is niet van het hoogste niveau maar de huizen en het dorpje zelf zijn prima ingericht. Genoeg kundigheid te bekennen in de decoratie. Enkele scenes zijn ook opvallend groots opgezet, zoals het omkeren van het huis met alle meubelen erin. Bovendien ligt het tempo net zo hoog als de haast die zich blijkbaar achter de schermen bevond.

Mede dankzij de vaart van de film en de korte speelduur is het allemaal erg makkelijk uit te kijken. Wel is het allemaal wat slordig en afgeraffeld. Eng is het ook zeker niet, dit is een tienerhorrorfilm, dus dat moet je ook niet verwachtten. Origineel is het ook allemaal niet aangezien het verhaal is gekopieerd van Invasion of the Body Snatchers, maar wel iets vlotter uitgevoerd.

Nu heb je dus vooral vermaak voor je kiezen dat tevens niet te lang duurt. Een echt tussendoortje voor de liefhebber. Wel een tussendoortje dat niet erg spannend of bijzonder wil worden, helaas. Er zit wel wat budget achter verscholen, maar het is toch echt de slordigheid en onrustigheid in het schrijfwerk dat het eindresultaat een beetje de nek omdraait.

avatar van Q Jones

Q Jones

Vond dit toch eigenlijk wel een aangename verrassing. Ik las de reacties hier en die waren niet al te best. Oke de CGI is niet alles. Maar de acteurs zetten toch wel iets leuks neer en de film lijkt een beetje braaf maar heeft toch wel een paar leuke scènes. 3.5*