Joh-eun-nal (2018)

Alternatieve titels: Ode to the Goose | 군산: 거위를 노래하다

1 stem

Zuid-Korea

geregisseerd door Lu Zhang
met Hae-Il Park, So-Ri Moon en Jin-Young Jung

Yoon-yeong koestert gevoelens voor Song-hyeon, de vrouw van een vriend. Wanneer hij erachter komt dat ze gescheiden is, maken Yoon-yeong en Song-hyeon in een opwelling een reis naar Gunsan. Ze verblijven in een herberg waar de eigenaar van middelbare leeftijd woont bij zijn autistische dochter die haar kamer niet verlaat. Er ontwikkelt zich een liefdesrelatie tussen deze vier personen.

Een trage film over moeilijk te doorgronden karakters. Dat heeft —naar ik vermoed— deels te maken met het feit dat er naast autochtone Koreanen ook Koreanen zijn met buitenlandse roots (China, Japan) en dat schijnt te wrijven. Wat daar ook van zij, het levert een in mijn beleving saaie film op, die naast de aardige cinematografie weinig te bieden heeft. Het gegeven dat het tweede gedeelte van de film eigenlijk een prelude is van het eerste deel, maakt de film alleen maar raadselachtiger. Niet mijn ding.