Shaft (2019)

Actie / Komedie

geregisseerd door Tim Story
met Samuel L. Jackson, Jessie T. Usher en Regina Hall

JJ, beter bekend als John Shaft Jr., is een cyberveiligheidsexpert met een MIT-diploma. Dit belet hem echter niet om hulp te vragen aan zijn vader om de waarheid achter de dood van zijn beste vriend te achterhalen. Hun relatie verloopt niet vlot door de voortdurende afwezigheid van vader doorheen Juniors' jeugd. Beiden beginnen een onderzoek en banen zich een weg doorheen de onderwereld van Harlem. Wat zoonlief niet weet is dat zijn pa er zijn eigen agenda op nahoudt en zowel op professioneel als persoonlijk vlak een rekening te vereffenen heeft.

avatar van AniSter
Ontzettend domme maar tevens een ontzettend leuke film. Lekker genoten met het verstand op nul.

avatar van notoirefilmhater
Vond de eerste 21 minuten niet te harden (mocht je 111 speelminuten te lang vinden; sla dan over naar minuut 21), saai introductieverhaal en de drie jonge hoofdrolspelers acteerden vrij matig.

Echter, toen Samuel L. Jackson daarna z'n (her)intrede deed werd het al snel een redelijke actiekomedie met af en toe aardige grappen en lekkere politieke incorrectheid (Goh, kan dat gelukkig nog anno 2019?). Ook de acteerprestaties van de jonge garde leek omhoog te gaan met Jackson erbij, waarschijnlijk werkte hij opliftend voor het niveau.

Helemaal niet zo legendarisch als de Shaft-film uit 2000 (heb dus zeker geen hoge verwachtingen voordat je deze Shaft 2019 gaat kijken); en ik miste legend Peoples Hernandez natuurlijk. 3,0*

Prima geacteerd,prima humor en dus prima film.

avatar van john mcclane 2
Een ouderwets lekkere , gave , dikke actie film .
Soms zijn ze er weer , en Dankzij leentje buur van Andere actie films bewust ( Indiana jones ) dan wel beetje onbewust ( fijn zo’n echte cliché bad Guy ) .
Met een fijne soundtrack ( jammer van de Skrillex op het eind , had niet gehoeven )
Is dit als actie liefhebber , genieten , met een top roll voor Sam L. En genoeg humor die in evenwicht was met de rest .
Erg leuk .