• 11.452 nieuwsartikelen

Met onder meer: Chevy Chase, Richard Dreyfuss en Andie MacDowell

Gesproken taal: Engels en Spaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Last Laugh

"It's never too late to get your act together"

Talentmanager en weduwnaar Al Hart werkt na 50 jaar nog een keer samen met zijn voormalige klant Buddy Green. Buddy heeft een veelbelovende carrière als stand-up comedian opgegeven om een gezin te stichten. Al overtuigt Buddy om nog eenmaal een tournee langs stand-up comedy-evenementen te ondernemen. Ze herenigen en onderweg ontstaat tussen de twee mannen een buitengewone vriendschap. Ze krijgen een impuls om hun levensopvattingen te heroverwegen, terwijl ze samen reizen.

Doris Lovejoy

Alexander1900

Ik ben benieuwd.

scorsese

• 11907 berichten

Tegenvallende film waarin een bejaarde impresario een tour boekt met zijn allereerste cliënt van vroeger Het verhaal weet niet te boeien en kabbelt maar een beetje voort. En ondanks dat er ook wat stand-up comedy in zit, valt er maar bar weinig te lachen. Uiteraard is het wel even leuk om Richard Dreyfuss en Chevy Chase te zien, maar dan liever in een iets betere film. Ook de muziek in de film is niet bepaald goed te noemen.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Best aardig en vooral leuk om de oude rotten weer eens aan het werk te zien. Hilarisch wordt het niet maar er zitten hier en daar best wat leuke scènes in. Een leuk feel good filmpje met een snufje nostalgie.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Het is niet zo dat je kan zeggen: goh,dit is lachen zeg.........maar vooral het gegeven dat het gaat om de vergane glorie,het ouder worden,de acceptatie ervan.de wens om nog 1 keer te vlammen als stand-up comedian en de uitgerangeerde manager geven de film een diepere betekenis,en chase/dreyfuss spelen dit goed.ook andie mcdowell die ik als puber zag als een heerlijke vrouw mag er nog steeds wezen........3.5 stars.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Verschrikkelijk saai

avatar van mikey

mikey

Fijn filmpje met CHase. Erg leuk om die weer te zien. Ik vond Druyfuss historisch gezien altijd minder leuk. Hier vakkundig door Chase onder controle gehouden. Heel erg jammer dat macdowell opeens moest opdraven. Een domper.

avatar van dualcia

dualcia

Normaal gesproken ben ik er wel voor te porren: films over oudere mannen die uit hun dagelijkse sleur komen. Last Vegas en Going in Style bijvoorbeeld: ik vind het heerlijk om naar te kijken en ik heb echt een zwak voor de mannen in die films. Dat had ik niet bij Chevy Chase en Richard Dreyfuss. Ik vond Dreyfuss nog wel leuk om naar te kijken als stand-up comedian, maar de rol van Chase is niet echt de moeite waard.

De film blijft maar doorkabbelen en wordt nergens echt leuk. Door het roadtrip-gehalte van de film en de scenes op verschillende locaties is de eerste helft nog wel leuk, maar vanaf het moment dat Andie MacDowell in beeld komt is het eigenlijk niet meer zo boeiend.

Een krappe *2

avatar van Mescaline

Mescaline

Een verbazingwekkend laag gemiddelde voor een erg fijne feel-good film die een duidelijk eerbetoon is aan de oude cinema.
Chevy Chase & Richard Dreyfuss hebben het duidelijk erg naar hun zin met deze film en met elkaar, de speelvreugde spat van de oudere heren af en dat alleen al is fijn om te zien!

Bob Hope wordt een paar keer aangehaald in dialoog, maar ook in een grap en later zelfs kort te zien op de televisie. De trip scene was trouwens ook erg leuk gedaan en een dikke knipoog naar de musical films uit de 40s & 50s. Het sentimentele gedeelte had wat minder gemogen van mij, maar het stoort gelukkig ook niet te veel.

Meer dan prima film met een erg fijne (jazzy) soundtrack!

avatar van Collins

Collins

The Last Laugh zet met de menselijke thema’s ouder worden en sterfelijkheid een amusante tragikomedie in elkaar. De thematiek is luchtig ingevlochten in het verhaal zonder afbreuk te doen aan de ernst van de thema’s. De humor is subtiel. Het verhaal is onderhoudend. De personages gespeeld door Chevy Chase en Richard Dreyfuss laveren heel prettig tussen uitgelaten en ingetogen. Ze zijn menselijk en wekken empathie op.

De film is een sympathieke tragikomedie. Een nostalgische roadtrip van twee heren op leeftijd. Onderweg zijn er de gebruikelijke leuke omtmoetingen, de gebruikelijke levensbespiegelingen en de gebruikelijke momenten van inzicht. Verder nog zijn er vermakelijke interacties tussen Chase en Dreyfuss. Het is het gangbare scala aan ingrediënten dat je in een humoristische roadmovie kunt verwachten. Het is weinig verrassend maar gewoon leuk om naar te kijken.

Er is drama. Er is humor. Het drama bevindt zich in de thematiek en blijft op een aangenaam oppervlakkig niveau hangen. De humor baseert zich voornamelijk op het contrast tussen de leefwereld van oude mensen en de moderne leefwereld daarbuiten. De wereld waar de oudere niet meer thuis hoort en is uitgerangeerd. De humor is niet uitbundig en niet venijning. Eerder onschuldig, gemoedelijk en vriendelijk. Best leuk. En zo is de film ook. Niet heel verrassend of opzienbarend, maar vriendelijk, gemoedelijk en best leuk.

avatar van teigertje

teigertje

• 2067 berichten

Een vrolijke en amusante film.

Met twee top acteurs uit het verleden.

Best ontroerend deze oudere film sterren nog te zien schitteren in deze prima film.