Girls with Balls (2018)

Frankrijk / België
Komedie / Horror

geregisseerd door Olivier Afonso
met Louise Blanchère, Tiphaine Daviot en Guillaume Canet

Jeanne, Lise, Morgane, Tatiana, Hazuki, Cléo en M.A.: het volleybalteam van de Falcons. Wanneer de versleten bestelwagen van hun coach pech krijgt op een afgelegen plek, belanden ze in de dodelijke val van een bende ontaarde jagers. Voor de Falcons begint er een heel lange nacht; een race om te overleven, die beroep zal doen op hun teamgeest en hun onderlinge banden sterk op de proef zal stellen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijker dan de trailer doet vermoeden! Trouwens ook Frans gesproken, in de trailer is het dus ingesproken.
De hoofdrol actrices zijn natuurlijk al leuk om meer dan een uur naar te mogen kijken, maar ook het verhaaltje is niet altijd zo voorspelbaar dan wat je in het begin verwacht.
In de meeste gevallen gaat het horror en comedy aspect goed samen, maar op sommige momenten botst het ook wel eens met elkaar. Bijvoorbeeld de scene dat een bad guy rond blijft lopen zonder hoofd, iets te veel van het "goede"

Tegelijkertijd kan de film ook lekker hard zijn, "per ongeluk" je teamlid neersteken bijvoorbeeld.

Heb mij hier eigenlijk prima mee vermaakt en de speelduur is precies lang genoeg.

Mescaline schreef:
Trouwens ook Frans gesproken, in de trailer is het dus ingesproken.

Goed dat je het meldt. Bij deze alsnog de Franse trailer geplaatst.

avatar van schumacher
Ik vond het niet goed omdat het te dwaas was en te kinderachtig.
Dat eindeloos gezeik stak me ook tegen.

avatar van Elchapo
Mooi gejat van de 'wrong turn' reeks,met dit verschil dat deze film wel érg overdrijfteen man zonder hoofd loopt nog ff door,het bloed is héél fake en veel,en natuurlijk zit er totaal geen verhaal in.en toch een voldoende want vermaakt heb ik mij wel.....3 stars.

avatar van horizons
Wat een onzin. Maar wel erg vermakelijk en het keek heel makkelijk weg.

... Die scène met dat hondje... Omfg kan echt niet...

avatar van leatherhead
Lekker fout filmpje. Niet alle humor is even geslaagd te noemen, maar de film is gewoon maf en over the top genoeg met hier en daar een paar leuke uitschieters. De man zonder hoofd, maar vooral ook dat hondje . Het volleybalteam is een aardige variant op het slachtvee dat je doorgaans in dit soort films aantreft en Lavant vind ik altijd wel een leuk acteur.

Het is duidelijk wel vooral het komische aspect waar de film op teert, qua horror schiet het wat tekort. Bad guys zijn wat saaiig en de gore is ook niet al te overtuigend. Afonso probeert er wel degelijk aandacht aan te besteden, maar verder dan een emmer ranja door het beeld gooien bij elke moord komt hij niet. Jammer, want dat zijn toch zaken die een film als deze nog naar een wat hoger plan hadden kunnen tillen, maar die potentie wordt niet echt ingelost. Verder best vermakelijk onzin allemaal. Kleine 3*.

avatar van Shadowed
Leuk!

Ik had er niet veel van verwacht, maar de look van de film en het verhaal maakte me nieuwsgierig genoeg om eens te proberen. En uiteindelijk bleek dit een horrorfilmpje te zijn waar ik lang naar opzoek was, eentje die echt volop voor het genre gaat en nooit tam wordt.

Alhoewel niet volbloed horror is, is het een luchtige horrorkomedie. Best grappig af en toe, soms zijn de grappen wat minder maar in het algemeen blijft het toch wel een lollig is. Paar keer best een beetje moeten lachen om de domme en lompe humor.

Verhaal verveelt niet en de speelduur is lekker kort. Er wordt verrassend veel met bloed gegooid, maar ook echt lekker veel. Ondanks dat blijft het wel met een foute en humoristische toon erbij waardoor je nooit bang wordt maar vooral lol hebt in de film.

Sms is het ook echt lekker fout. Veel domme humor vermengt met een film die zichzelf nooit serieus neemt en gewoon fout en lomp kijkplezier geblazen is. De opzet is vaak wat simpel, maar de cast lijkt er veel lol in te hebben en ik ook. Nooit verveelt en het blijft altijd wel mijn ding, dit soort filmpjes.

Laat je dus niet weerhouden door de slechte recensies. Ik vond het echt oprecht een leuk filmpje om eens te kijken.

avatar van Grindhouse62
Verstand op nul en gewoon over je heen laten komen. Het is een zeer komische horrorfilm met een aantal prachtige actrices die een lust voor het oog zijn. Ik heb mij er vanmiddag prima mee vermaakt. 3.0

Duidelijk hun inspiratie gehaald bij Blood Games (1990)

avatar van remorz
Die Fransen.

Verantwoordelijk voor een kwalitatieve stroom aan viscerale horror begin jaren '00, maar ze lijken ook een klein patent te hebben op dit soort prenten: een uitgekauwd uitgangspunt (groep mensen in een bus meets inteelt-kannibalen), vermengd met een nonsensicaal subplot (vrouwelijk volleybalteam), overgoten met een absurdistische niets-is-te-gek-humoristisch sausje.

Het recente Le Manoir (2017) deed exactement hetzelfde, met een vergelijkbaar resultaat, al lijkt Girls With Balls het met een beduidend kleiner budget te moeten doen. Visueel oogt het wat goedkoop, de scenes rondom het busje ogen nog een beetje gestileerd en de gory effecten zijn aangenaam cartoonesk (al heb je het na het derde ontploffende hoofd ook wel een beetje gezien), maar verder veel knulligheid in camerawerk, met name in de actiescenes. Ook jammer dat mede daardoor de volleybalscenes (zowel op het veld als in de strijd) echt totaal niet overkomen: dan duizend keer liever de (slechte maar functionele) CGI van een Shaolin Soccer, ik noem maar wat.

Ander groot verschil is dat deze film een paar personages eruit laat springen, maar dat het voor de rest een vrij homogene groep meiden is, waar Le Manoir veel lol kon putten uit de verscheidenheid van rollen en stereotyperingen. Plus die coach, die kon ik gewoon niet smaken. Brengt zijn belachelijkheid veel te "grappig", terwijl ik dit soort absurditeit leuker vind naarmate het gewichtiger geserveerd wordt. De troubadourende cowboy was een leuke toets, maar kan ook niet voor geschater zorgen.

Mijn humor zal het nooit écht worden, maar hoe minder serieus een dergelijke film zichzelf neemt, hoe groter de glimlach waarmee ik dit kan aanzien. 2,5*

avatar van umbra
Pure crap dit, slecht op zoveel vlakken, dat de weinige doenbare zaken binnen de seconde reeds zijn verdwenen.