Girls with Balls (2018)

Frankrijk / België
Komedie / Horror

geregisseerd door Olivier Afonso
met Louise Blanchère, Tiphaine Daviot en Guillaume Canet

Jeanne, Lise, Morgane, Tatiana, Hazuki, Cléo en M.A.: het volleybalteam van de Falcons. Wanneer de versleten bestelwagen van hun coach pech krijgt op een afgelegen plek, belanden ze in de dodelijke val van een bende ontaarde jagers. Voor de Falcons begint er een heel lange nacht; een race om te overleven, die beroep zal doen op hun teamgeest en hun onderlinge banden sterk op de proef zal stellen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijker dan de trailer doet vermoeden! Trouwens ook Frans gesproken, in de trailer is het dus ingesproken.
De hoofdrol actrices zijn natuurlijk al leuk om meer dan een uur naar te mogen kijken, maar ook het verhaaltje is niet altijd zo voorspelbaar dan wat je in het begin verwacht.
In de meeste gevallen gaat het horror en comedy aspect goed samen, maar op sommige momenten botst het ook wel eens met elkaar. Bijvoorbeeld de scene dat een bad guy rond blijft lopen zonder hoofd, iets te veel van het "goede"

Tegelijkertijd kan de film ook lekker hard zijn, "per ongeluk" je teamlid neersteken bijvoorbeeld.

Heb mij hier eigenlijk prima mee vermaakt en de speelduur is precies lang genoeg.

Mescaline schreef:
Trouwens ook Frans gesproken, in de trailer is het dus ingesproken.

Goed dat je het meldt. Bij deze alsnog de Franse trailer geplaatst.

avatar van schumacher
Ik vond het niet goed omdat het te dwaas was en te kinderachtig.
Dat eindeloos gezeik stak me ook tegen.

avatar van Elchapo
Mooi gejat van de 'wrong turn' reeks,met dit verschil dat deze film wel érg overdrijfteen man zonder hoofd loopt nog ff door,het bloed is héél fake en veel,en natuurlijk zit er totaal geen verhaal in.en toch een voldoende want vermaakt heb ik mij wel.....3 stars.

avatar van horizons
Wat een onzin. Maar wel erg vermakelijk en het keek heel makkelijk weg.

... Die scène met dat hondje... Omfg kan echt niet...

avatar van leatherhead
Lekker fout filmpje. Niet alle humor is even geslaagd te noemen, maar de film is gewoon maf en over the top genoeg met hier en daar een paar leuke uitschieters. De man zonder hoofd, maar vooral ook dat hondje . Het volleybalteam is een aardige variant op het slachtvee dat je doorgaans in dit soort films aantreft en Lavant vind ik altijd wel een leuk acteur.

Het is duidelijk wel vooral het komische aspect waar de film op teert, qua horror schiet het wat tekort. Bad guys zijn wat saaiig en de gore is ook niet al te overtuigend. Afonso probeert er wel degelijk aandacht aan te besteden, maar verder dan een emmer ranja door het beeld gooien bij elke moord komt hij niet. Jammer, want dat zijn toch zaken die een film als deze nog naar een wat hoger plan hadden kunnen tillen, maar die potentie wordt niet echt ingelost. Verder best vermakelijk onzin allemaal. Kleine 3*.

avatar van Shadowed
Leuk!

Ik had er niet veel van verwacht, maar de look van de film en het verhaal maakte me nieuwsgierig genoeg om eens te proberen. En uiteindelijk bleek dit een horrorfilmpje te zijn waar ik lang naar opzoek was, eentje die echt volop voor het genre gaat en nooit tam wordt.

Alhoewel niet volbloed horror is, is het een luchtige horrorkomedie. Best grappig af en toe, soms zijn de grappen wat minder maar in het algemeen blijft het toch wel een lollig is. Paar keer best een beetje moeten lachen om de domme en lompe humor.

Verhaal verveelt niet en de speelduur is lekker kort. Er wordt verrassend veel met bloed gegooid, maar ook echt lekker veel. Ondanks dat blijft het wel met een foute en humoristische toon erbij waardoor je nooit bang wordt maar vooral lol hebt in de film.

Sms is het ook echt lekker fout. Veel domme humor vermengt met een film die zichzelf nooit serieus neemt en gewoon fout en lomp kijkplezier geblazen is. De opzet is vaak wat simpel, maar de cast lijkt er veel lol in te hebben en ik ook. Nooit verveelt en het blijft altijd wel mijn ding, dit soort filmpjes.

Laat je dus niet weerhouden door de slechte recensies. Ik vond het echt oprecht een leuk filmpje om eens te kijken.

avatar van Grindhouse62
Verstand op nul en gewoon over je heen laten komen. Het is een zeer komische horrorfilm met een aantal prachtige actrices die een lust voor het oog zijn. Ik heb mij er vanmiddag prima mee vermaakt. 3.0

Duidelijk hun inspiratie gehaald bij Blood Games (1990)

avatar van remorz
Die Fransen.

Verantwoordelijk voor een kwalitatieve stroom aan viscerale horror begin jaren '00, maar ze lijken ook een klein patent te hebben op dit soort prenten: een uitgekauwd uitgangspunt (groep mensen in een bus meets inteelt-kannibalen), vermengd met een nonsensicaal subplot (vrouwelijk volleybalteam), overgoten met een absurdistische niets-is-te-gek-humoristisch sausje.

Het recente Le Manoir (2017) deed exactement hetzelfde, met een vergelijkbaar resultaat, al lijkt Girls With Balls het met een beduidend kleiner budget te moeten doen. Visueel oogt het wat goedkoop, de scenes rondom het busje ogen nog een beetje gestileerd en de gory effecten zijn aangenaam cartoonesk (al heb je het na het derde ontploffende hoofd ook wel een beetje gezien), maar verder veel knulligheid in camerawerk, met name in de actiescenes. Ook jammer dat mede daardoor de volleybalscenes (zowel op het veld als in de strijd) echt totaal niet overkomen: dan duizend keer liever de (slechte maar functionele) CGI van een Shaolin Soccer, ik noem maar wat.

Ander groot verschil is dat deze film een paar personages eruit laat springen, maar dat het voor de rest een vrij homogene groep meiden is, waar Le Manoir veel lol kon putten uit de verscheidenheid van rollen en stereotyperingen. Plus die coach, die kon ik gewoon niet smaken. Brengt zijn belachelijkheid veel te "grappig", terwijl ik dit soort absurditeit leuker vind naarmate het gewichtiger geserveerd wordt. De troubadourende cowboy was een leuke toets, maar kan ook niet voor geschater zorgen.

Mijn humor zal het nooit écht worden, maar hoe minder serieus een dergelijke film zichzelf neemt, hoe groter de glimlach waarmee ik dit kan aanzien. 2,5*

avatar van umbra
Pure crap dit, slecht op zoveel vlakken, dat de weinige doenbare zaken binnen de seconde reeds zijn verdwenen.

avatar van Dennisj
Een film waar je vooral niet bij moet nadenken. Je ziet de domste groep killers tegenover de domste groep om te overleven. Ik hou toch wel van iets meer realiteit want de komedie sloeg niet echt aan bij mij. Misschien heb ik een ander soort humor dat kan natuurlijk. Zal deze film verder niemand aanraden of je moet jezelf wel heel vervelen.

avatar van richette
schandelijk slechte film.
Hysterisch, slecht geacteerd.
Amper een verhaal in te ontdekken en "humor"die nergens grappig word.

avatar van Noodless
Ach, soms nog leuk door de onnozele opzet van de film, maar anderzijds werkte dit soms ook irritant.
Bloederige scènes genoeg aanwezig, maar door de wijze van presentatie weinig inpak. Deze scènes neigen vaak naar de flauwe kant. Mits een wat ruwere opzet met meer aandacht voor wat spanningskracht en humor dat werkt, had deze film een hogere score kunnen opleveren. nu blijft het toch maar een matige film. 5/10

avatar van Collins
Ik denk niet dat er veel films zijn waarin een vrouwelijke volleybalploeg het opneemt tegen een clubje kannibalistisch aangelegde gedegenereerden. Misschien maar goed ook. Wat mij betreft is het bestaan van één film die deze belachelijke confrontatie afhandelt, meer dan genoeg.
Het betreft hier een horror-comedy. De ridicule plotomschrijving maakt dat erg duidelijk. In de film komt de comedy door idiote gebeurtenissen en zich dwaas gedragende personages ook absoluut tot uiting, zij het dat de humor niet over de hele linie van de geslaagde soort is. Slechts mijn mening hè.
Olivier Alfonso die de film regisseerde en meeschreef aan het script, had blijkbaar weinig humoristische inspiratie bij het schrijven. De film bevat maar weinig leuke humor. Mij schieten tijdens het schrijven van dit stukje tekst eigenlijk maar twee geslaagde voorbeelden te binnen. Een hele grappige scène met een hondje (de hondenliefhebber zal dit kokhalzend ondergaan) is de ene herinnering. De andere herinnering bestaat uit het optreden van Denis Lavant, die met zijn markante voorkomen een geweldige kannibalistisch aangelegde gedegenereerde speelt. Zijn scènes behoren tot de aangename komische hoogtepunten van de film.
Verder is het allemaal niet zo indrukwekkend. Ok, het is tot op zekere hoogte vermakelijk om naar luchtig geklede dames te kijken die op de vlucht voor de gedegenereerden door de bossen rennen en onderling wat ruziënd kwebbelen. Eigenlijk is het allemaal maar erg onzinnig. Onzinnigheid kan trouwens best leuk zijn. De onzinnigheid in deze film is dat echter niet.
Nog iets over het horrorgehalte dan maar. Met wat grappig bedoelde gore en overdreven bloedspuiterij heb je het wel gehad. Over het algemeen niet erg horrorwaardig of grappig.
Tot slot. Als de film begint en de openingscredits lopen, zie je een gitaar spelende cowboy die door het beeld loopt en de gebeurtenissen in de film zingend becommentarieert. Hij is geen onderdeel van het verhaal en keert nog een paar keer terug. Ik moest meteen denken aan een slecht uitgevoerde reproductie van de straatzangers uit de film Cat Ballou (1965). Hoe dan ook. De cowboy is niet grappig en voegt niets toe. Waarom begin ik er dan over? De cowboy is, denk ik, een goede graadmeter of de humor in de film bevalt of niet.
Dit weetje kan je dus tijd en ergernis schelen.

avatar van IH88
Girls with Balls

Redelijk. Girls with Balls is een belachelijke horrorfilm en voor een komedie valt er bar weinig te lachen, maar het kijkt allemaal lekker weg en de actrices doen het niet slecht. Voor een horrorkomedie zitten er veel momenten in die tegen het dramatische en tragische aanschurken, en veel scenes worden duidelijk als komische scene neergezet, maar zijn vooral ongemakkelijk. Het tempo ligt hoog en de moorden zijn lekker gruwelijk, en de actrices zijn niet vervelend om naar te kijken. Zo oppervlakkig ben ik dan ook wel weer...