Frankie (2019)

Alternatieve titel: A Family Vacation

Frankrijk / Portugal

geregisseerd door Ira Sachs
met Isabelle Huppert, Marisa Tomei en Brendan Gleeson

Drie generaties van een Europese familie komen samen in de legendarische stad Sintra in Portugal voor een laatste vakantie, voordat de matriarch van het gezin voor het volgende en laatste hoofdstuk van haar leven staat. In de loop van een heldere dag in oktober brengt de sprookjesachtige setting de meest romantische impulsen van iedereen tot stand. Een succesvolle actrice, Francoise "Frankie" Cremont, heeft een geheim plan: ze wil Paul, haar eeuwig alleenstaande zoon, laten trouwen met Ilene, een Amerikaanse haarstylist waarmee ze bevriend is geraakt tijdens een filmopname in New York. Terwijl Frankie probeert de toekomst van haar zoon te manipuleren, moet haar Ierse man Jimmy zijn eigen gevoelens van een dreigend verlies het hoofd zien te bieden.

avatar van Donkerwoud
Ik ben benieuwd. 'Little Men' (2016) was echt heel fijn.