Kød & Blod (2020)

Denemarken
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jeanette Nordahl
met Sidse Babett Knudsen, Elliott Crosset Hove en Omar Shargawi,

Na een auto-ongeluk waarbij haar moeder sterft, gaat de 17-jarige Ida bij haar tot dan toe onbekende tante en de volwassen zonen van haar tante, wonen. Het huis is gevuld met fysieke tederheid en liefde, maar buitenshuis leidt het gezin een gewelddadig en crimineel leven als afpersers. Terwijl Ida begint te wennen aan haar nieuwe leven, begint ze zich te realiseren waarom haar moeder haar misschien afstand heeft gehouden, maar er is iets krachtigs aan de manier waarop haar neven en nichten in het leven staan. Wanneer een onvoorziene moord het gezin en hun loyaliteit aan elkaar meer dan ooit onder druk zet, wordt naast liefde ook geweld een deel van het huiselijk leven. Ida wordt geconfronteerd met dezelfde vraag die haar moeder haar stelde. Hoe ver wil je gaan voor je familie?

avatar van 3 2 1 cut
Ik vind het acteerwerk van Sidse Babett Knudsen (Borgen) altijd verfrissend. En deze film heeft wel een intrigerend verhaal.

Maar weet nu niet of dit een bioscoper of een streamer wordt.