Alpha, The Right to Kill (2018)

Filipijnen
Thriller / Drama

geregisseerd door Brillante Mendoza
met Allen Dizon, Elijah Filamor en Baron Geisler

In het kader van het harde optreden van de Filipijnse regering tegen illegale drugs lanceert een door het SWAT-team geleide politiemacht een operatie om Abel, één van de grootste drugsbarons in Manilla, te arresteren. Politieagent Espino en Elia, een kleine drugsdealer die informant werd, verschaffen de inlichtingen voor de operatie, die snel escaleert in een gewelddadige en zwaar bewapende confrontatie in de sloppenwijken tussen het SWAT-team en de bende van Abel. Voordat de onderzoekers op de plaats van het misdrijf aankomen, rennen Espino en Elia weg met Abels rugzak vol geld en methamfetamine. Deze actie is een overlevingsactie voor de één en betekent een daad corruptie voor de ander. Het zal een gevaarlijke reeks van gebeurtenissen veroorzaken met gevolgen voor hun reputatie, hun families en hun levens.