Ága (2018)

Alternatieve titel: ÁГА

Bulgarije / Duitsland / Frankrijk

geregisseerd door Milko Lazarov
met Mikhail Aprosimov, Feodosia Ivanova en Galina Tikhonova

In een tent in de met sneeuw bedekte velden van het noorden leven Nanook en Sedna volgens de tradities van hun voorouders. Alleen in deze woestenij zien ze eruit als de laatste mensen op aarde. Hun traditionele manier van leven begint echter te veranderen. Langzaam, maar onvermijdelijk. Jagen wordt steeds moeilijker, de dieren om hen heen sterven op onverklaarbare wijze en het ijs begint elk jaar vroeger te smelten. Chena, die hen regelmatig bezoekt, is hun enige band met de buitenwereld evenals hun dochter Ága, die de ijzige toendra lang geleden heeft verlaten vanwege een familievete.

• Vanaf 27 juni in de bioscoop

avatar van Koekebakker
Wat een fantastische locatie is die mijn op het einde van de film.

avatar van Arnie
Komt hier een release van?

avatar van Koekebakker
Ja, door Contact Film.

Vanaf 27 juni in de bioscoop (Contact Film)