The Secret Life of Pets 2 (2019)

Alternatieve titel: Huisdiergeheimen 2

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Chris Renaud
met de stemmen van Patton Oswalt, Eric Stonestreet en Kevin Hart

Max heeft de nodige veranderingen in zijn zo vertrouwde leven doorstaan: zijn baasje Katie heeft de man van haar dromen gevonden en heeft haar gezin uitgebreid met haar zoontje Liam. Na een lastige overgangsperiode heeft Max nu zijn draai gevonden, maar een familiereisje naar een boerderij zet zijn leven opnieuw op zijn kop. Ondertussen beleven Max' achtergebleven vrienden in New York hun eigen avonturen.

• Vanaf 5 juni in de bioscoop

Vanaf 5 juni 2019 in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van mrklm
Er valt weinig origineels te ontdekken in deze teleurstellende sequel. Gezinsuitbreiding met een echtgenoot en een kind zorgt voor nieuwe perikelen, alsmede een bezoek aan een boerderij. Harrison Ford debuteert in een animatiefilm, maar de rol van de oude hond-die-alles-al-heeft-gezien is te voorspelbaar. Dat geldt overigens voor de hele film die bestaat uit verschillende, slechts losjes met elkaar verbonden verhaallijnen bevat die elk dezelfde uitgekauwde centrale boodschap over moed die bevestigt dat men hier volledig is terug gevallen op een versleten formule. Jonge kinderen zullen zich daar weinig van aantrekken en de stemmencast in de Engels gesproken versie probeert tenminste nog te redden wat er te redden valt.

Aardig vervolg, meestal is deel 2 weinig aan. De trailer voorspelde weinig goeds. Maar de trailer geeft eigenlijk vrij weinig weg van het script zelf (recensie hier boven geeft al veel meer weg). Er worden wat nieuwe figuren geïntroduceerd die de film wat opfrissing geven.

De kinderen waren helemaal weg van de film en konden de humor waarderen. Zelf vond ik het ook op bepaalde momenten grappig.

Is de film diepgaand, nee, maar het is ook een kinder animatiefilm, gewoon recht toe recht aan.

avatar van Mr. Chiel
Waar bij de Pixar films het verhaal (en boodschap) centraal staat is dat bij deze studio (Dispicable me, Minions, SIng, al hun films heb ik gezien) de humor. En grappig is het! Enorm om moeten lachen, da's ook belangrijk naast een goed verhaal