The Secret Life of Pets 2 (2019)

Alternatieve titel: Huisdiergeheimen 2

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Chris Renaud
met de stemmen van Patton Oswalt, Eric Stonestreet en Kevin Hart

Max heeft de nodige veranderingen in zijn zo vertrouwde leven doorstaan: zijn baasje Katie heeft de man van haar dromen gevonden en heeft haar gezin uitgebreid met haar zoontje Liam. Na een lastige overgangsperiode heeft Max nu zijn draai gevonden, maar een familiereisje naar een boerderij zet zijn leven opnieuw op zijn kop. Ondertussen beleven Max' achtergebleven vrienden in New York hun eigen avonturen.

Vanaf 5 juni 2019 in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van mrklm
Er valt weinig origineels te ontdekken in deze teleurstellende sequel. Gezinsuitbreiding met een echtgenoot en een kind zorgt voor nieuwe perikelen, alsmede een bezoek aan een boerderij. Harrison Ford debuteert in een animatiefilm, maar de rol van de oude hond-die-alles-al-heeft-gezien is te voorspelbaar. Dat geldt overigens voor de hele film die bestaat uit verschillende, slechts losjes met elkaar verbonden verhaallijnen bevat die elk dezelfde uitgekauwde centrale boodschap over moed die bevestigt dat men hier volledig is terug gevallen op een versleten formule. Jonge kinderen zullen zich daar weinig van aantrekken en de stemmencast in de Engels gesproken versie probeert tenminste nog te redden wat er te redden valt.

Aardig vervolg, meestal is deel 2 weinig aan. De trailer voorspelde weinig goeds. Maar de trailer geeft eigenlijk vrij weinig weg van het script zelf (recensie hier boven geeft al veel meer weg). Er worden wat nieuwe figuren geïntroduceerd die de film wat opfrissing geven.

De kinderen waren helemaal weg van de film en konden de humor waarderen. Zelf vond ik het ook op bepaalde momenten grappig.

Is de film diepgaand, nee, maar het is ook een kinder animatiefilm, gewoon recht toe recht aan.

avatar van Mr. Chiel
Waar bij de Pixar films het verhaal (en boodschap) centraal staat is dat bij deze studio (Dispicable me, Minions, SIng, al hun films heb ik gezien) de humor. En grappig is het! Enorm om moeten lachen, da's ook belangrijk naast een goed verhaal

avatar van teigertje
Leuke animatie, zeker de moeite waard, en mooi gemaakt, maar de eerste is veel leuker.

avatar van filmkul
Vermakelijke film voor jong en oud. Het verhaal is eenvoudig, maar wordt leuk gebracht. Men zorgt er voor dat 4 verhaallijnen samenkomen tot een geheel. Dat werkt prima. De film kent de nodige humor, ook voor volwassenen valt er genoeg te lachen. Richting het eind wordt het nog behoorlijk spannend ook. Visueel ziet de film er ook goed uit met een prima soundtrack. Prima familiefilm waarbij niemand zich verveelt. 4.0

avatar van vcrrr
Kudos voor de graphics en de kalkoen maar de drie losse verhalen hebben eigenlijk niets om het lijf. Beetje overbodig vervolg op een sterk origineel.

avatar van clockwork72
Dat konijn is zo fucking geniaal en grappig, net als deel 1 een hele leuke en vermakelijke animatie film, had alleen wat langer mogen duren, film duurt zonder de aftiteling amper 75 minuten, had wat langer mogen wezen..

Njah.

Duidelijk een vervolg dat bedoeld is om de bekende figuurtjes uit het eerste deel weer wat extra screentime te geven. Voeg er een paar nieuwe personages aan toe en je hebt een tweede film, want meer is het echt niet. Ze hebben zelfs geen moeite genomen om een volledig nieuw verhaal te verzinnen.

We krijgen drie verhaaltjes, die op het einde wat laks bij elkaar gevoegd worden. De nieuwe personages zijn eerder vervelend (die Russische bad guy is te flauw), de verhaallijntjes weten amper te boeien en visueel heeft het ook niet veel te bieden. Daarvoor is het allemaal te braaf en verwacht.

't Is dat de film nog best kleurrijk is, een paar leuke grapjes heeft rond bekend dierengedrag en niet lang duurt. Echt redden kan dat de film niet uiteraard, maar het had ook nog een stuk erger kunnen zijn, daar zijn genoeg voorbeelden van.

grappige film met verschillende verhaallijntjes wat het leuker maakt als je net zoals ik bv een personage minder leuk vind. Toch vind ik het jammer dat nog steeds de honden centraal staan in de film......de verhalen rondom het konijn en de katten vond ik het leukst.

avatar van Ajax&Litmanen1
Eigenlijk best wel saai. Het origineel was niet top, wel vermakelijk. Dit vervolg heeft eigenlijk niks meer te vertellen en is gewoon gemaakt om te cashen omdat deel 1 geloof ik best goed is gevallen bij de kijkers. Maar het is allemaal erg voorspelbaar, braaf en weinig prikkelend. Wel kleurrijk, gezellig en met voor kinderen vast grappige dieren. Ik ben wel beter gewend bij animatiefilms. Sowieso zie ik als volwassene graag van dit soort films met wat volwassen grapjes die erin zijn verborgen. Je komt het hier niet tegen.

avatar van Macmanus
Illumination.

Stiekem mag ik deze maatschappij toch wel. Echt geweldig is het allemaal niet. Maar stiekem vermaakte ik mij hier weer prima mee. Vond echt een paar honden en katten grapjes erg leuk. Vond het tempo ook wel lekker hoog doordat je wat verschillende verhaaltjes volgt. Geen film die je dagen bijblijft maar best geinig allemaal.

3 sterren.

avatar van Dick Starbuck
Oké.. Tuurlijk geen Pixar. Maar mijn zoon van 6 zat te schaterlachen in de bios. Daar doe je het voor. Vermakelijk en grappig voor de Kids.

avatar van Graaf Machine
Onleuke maar wel met sprankelende kleuren gemaakte animatie. Een beetje goede animatie is ook voor volwassenen leuk, maar dit vond ik drie keer niks wat grappen en verhaal betreft.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Komische kortfilms.

Aardig vervolg op het kassucces uit 2016. Een sequel kon uiteraard niet uitblijven, maar de nieuwigheid is er wel een klein beetje vanaf. Toch zit de kracht hem met name in de schattigheid van sommige diertjes, die al blij worden van een speelbal. De kat die er zijn eigen soort bal op nahoudt steelt de show door zijn baasje in bed lastig te vallen. Voorzien van vrolijke kleuren en lichte deuntjes worden de huisdieren geïntroduceerd. Hoe heerlijk ongecompliceerd hun leven ook is, na een komische intro begint het verplichte verhaal zich op te dringen. Hoe jammer feitelijk.

In dit geval betreft het eigenlijk 3 verschillende verhaaltjes, waardoor het soms lijkt alsof je naar 3 kortfilms tegelijkertijd zit te kijken. Het vertelsel op de boerderij is enorm clichématig en flauw, en het circusverhaal houdt eveneens niet over. Geinig is de hond die als poes vermomd moet infiltreren bij het oude kattenvrouwtje. Het zijn met name de valse blikken van het poezenvolk en de slapstickachtige taferelen die dit relaas het leukst maken. Alsof je naar een minifilmpje van Pixar zit te kijken. Niets is minder waar, want de film komt uit de koker van Illumination.

Kinderen zullen zich hoogstwaarschijnlijk rot lachen om deze Huisdiergeheimen 2, maar voor de volwassenen is het dus ook best goed toeven. De blu-ray komt gelukkig samen met de 3D-versie van de film in de vorm van een 2e disc in de verpakking. Het is jammer dat de Tv-producenten zich tegenwoordig meer richten op goedkope wergwerp-televisies, die na enkele jaren geen apps meer ondersteunen en al helemaal geen 3D-optie hebben. Het medium sterft langzaam uit en dat is jammer, want juist in de derde dimensie komt deze animatiefilm het best tot zijn recht.

***

Met dank aan Universal Pictures voor het recensie-exemplaar.

avatar van Brabants
The Secret Life of Pets 2 kent hier en daar wat grappige momentjes en de dieren vertonen af en toe op een leuke manier hun heuse aard. meer dan dit is het ook niet, helaas. Het verhaal is zo magertjes dat je bijna niet kunt begrijpen dat het zo weinig tot geen aandacht heeft gekregen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
2e deel in deze Toy Story met huisdieren. En net als Woody is ook Max hier geëvolueerd naar een irritant hoofdpersonage dat een pak kan zagen. De makers maken het zich ook gemakkelijk. Het worden drie korte verhaaltjes die langs geen kanten met elkaar te maken hebben of toch heel even een geforceerde overlap krijgen. Max is irritant, Duke wordt opzijgeschoven en dat konijn krijgt teveel aandacht. Was het nog ietwat leuk als randfiguur, werkt het totaal niet in de schijnwerper. De enige die nog wat rust geeft is Rooster, de hond van de boerderij. Alsof het de enige volwassene is tussen een groep peuters.

Ook hier weer bedoeld voor de kleinste kijkers, niet echt een brede familiefilm. Weinig creatieve animatie en veel te druk.