Stolen Daughters: Kidnapped by Boko Haram (2018)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Gemma Atwal

In 2014 werden 276 Nigeriaanse schoolmeisjes gekidnapt door de terroristengroep Boko Haram. Meer dan drie jaar later werden na onderhandelingen met de Nigeriaanse overheid meer dan 100 van de meisjes vrijgelaten. De makers van deze film kregen exclusieve toegang tot de bevrijde meisjes en hebben hun levens in het afgelopen jaar gevolgd, waarbij te zien is hoe ze zich weer moeten aanpassen aan het leven na hun traumatische gevangenschap. De film volgt ook enkele van de ‘Vergeten meisjes’ in de Noordoostelijke stad Maiduguri, die diep schokkende verhalen over hun kidnapping en behandeling door de terroristengroep en hun aangrijpende ontsnappingsverhalen delen.