Soorma (2018)

India
Biografie / Sport

geregisseerd door Shaad Ali
met Diljit Dosanjh, Tapsee Pannu en Angad Bedi

Biografische film over de Indiaase oud-hockeyspeler Sandeep Singh. Sandeep raakt verlamd door een verdwaalde kogel. Artsen vertellen hem dat hij nooit meer zal kunnen lopen. Hij kiest ervoor om naar zijn hart te luisteren. De film volgt de zware weg naar zijn comeback.

avatar van libra666
Leuk biografisch sportportret van een van de drukst bevolkte landen ter wereld. Even aanpassen aan het cultuurverschil en het taaltje en je hebt een aangenaam filmpje dat vlot wegkijkt. Het verhaal op zich is interessant genoeg en de acteurs brengen het er ook goed vanaf. Het grote minpuntje vond ik de zangpartijen die te pas en te onpas opduiken en het met momenten als een musical laten aanvoelen. Toch kon dit de pret niet drukken, maar kostte het toch een volle ster 3 ipv. 4 . Zal wel eigen zijn aan deze Zuid-Aziatische films, heb dit nog tegengekomen.